Gladnyhet for LO-medlemmer på boligjakt

LO-medlemmer får gunstige betingelser for boliglån

Gladnyhet for LO-medlemmer på boligjakt

LO og LO-forbundene tilbyr boliglån til medlemmer som kjøper bolig for første gang, med en av landets aller beste rentebetingelser.

LOfavør Sist oppdatert:

-Vi er glade for å kunne tilby medlemmene våre nye og enda bedre renter på boliglån, sier LO-leder Hans-Christian Gabrielsen, og framhever spesielt førstehjemslånet, som har en av landets aller beste aller beste rentebetingelser.

Mandag signerte LO-lederen en treårig avtale med to banker i SpareBank 1-alliansen, SpareBank 1 Østlandet og SpareBank 1 SMN, om nye og bedre betingelser for boliglån til LOs over 930 000 medlemmer. Avtalen omfatter boliglån for medlemmer over 34 år, boliglån for unge og førstehjemslån uavhengig av alder, og er en del av fordelsprogrammet LOfavør.

-LO har et godt fordelsprogram for fagorganiserte, med blant annet Norges beste innboforsikring. Nå er vi glade for å kunne tilby medlemmene våre enda bedre betingelser på boliglån, og dermed større trygghet i hverdagen, sier LO-leder Hans-Christian Gabrielsen.

Førstehjemslånet er særlig viktig

-Jeg vil framheve førstehjemslånet som særlig viktig. Det kan være vanskelig få innpass i boligmarkedet, særlig for unge. Førstegangskjøpere blir færre – og eldre. Med rentebetingelser som gjør det mulig å håndtere lånet, kan flere unge skaffe seg egen bolig. Det bidrar til mindre sosiale forskjeller, sier LO-lederen.

Flere unge trenger råd og veiledning om hvordan de kan skaffe seg egen bolig. Det er en stor og viktig avgjørelse å ta. LO har derfor også lagt vekt på at bankene skal tilby personlig økonomisk rådgivning til de som ønsker det.

Vilkår

LOfavør Førstehjemslån:

• Lån innenfor 85 % og øvrige krav i Boliglånsforskriften
  • Gjelder lån til kundens første bolig og kan ikke økes eller refinansieres til samme vilkår
  • Les mer om betingelsene

LOfavør Boliglån Ung:

• Lån innenfor 85 % av boligverdi og øvrige krav i Boliglånsforskriften
  • Gis til kunder 18 – 34 år
  • Les mer om betingelsene

LOfavør Boliglån:

Les mer om fordelene på www.lofavor.no