Nå kan din arbeidsplass bidra til Operasjon Dagsverk

LO-lederen oppfordrer virksomheter til å engasjere elever på OD-dagen 3. november. Foto: Frivillighetens år 2022

Nå kan din arbeidsplass bidra til Operasjon Dagsverk

Operasjon Dagsverk er ungdommenes egen årlige solidaritetsaksjon for og med ungdom. I år går inntektene til Mental Ungdoms prosjekter med psykisk helse og tabu i Uganda.

2022 er Frivillighetens år, og i år går ungdommenes solidaritetsaksjon av stabelen den 3. november

– Operasjon Dagsverk (OD) er en fin anledning for bedrifter til å synliggjøre sine verdier og sosiale engasjement. Det er også en måte å vise fram arbeidsplassen til elever som gjør seg klare for å ta viktige karrierevalg. Bedriftene kan ansette en elev på en arbeidsplass eller hjemme, støtte elever som tjener inn penger med egne initiativ eller de kan sysselsette elever i et større prosjekt, sier prosjektleder for OD2022, Magnhild Beate Orvik.

Ungdommens solidaritetsaksjon

– Ved å ansette en elev, støtter du kjempeviktig arbeid. I tillegg gir du ungdom i Norge en mulighet til å bidra til en bedre verden. OD er en bra måte å bli kjent med, og inspirere unge arbeidstakere. Det er også masse å lære for bedrifter som har lyst til på nå ut til unge.

LO-leder Peggy Hessen Følsvik er ambassadør for årets kampanje, sammen med NHO-sjef Ole-Erik Almlid og næringsminister Jan Christian Vestre.

Registrer din arbeidsplass!

Hessen Følsvik mener Operasjon Dagsverk er en flott mulighet til å møte ungdommer som gjerne vil bidra:

– Gå inn på hjemmesidene til Operasjon Dagsverk og registrer deg som arbeidsgiver. Kanskje det er framtidens tillitsvalgte du møter den 3. november?

Registrer din arbeidsplass her

Les mer om Operasjon Dagsverk her