Bevilgning til Norsk Folkehjelp

Norsk Folkehjelp

Bevilgning til Norsk Folkehjelps førstehjelp og redningstjeneste

Skredet på Ask i Gjerdrum Kommune i romjulen har gitt oss en påminnelse om viktigheten av den frivillige aktiviteten innenfor norsk redningstjeneste. Koronapandemien har redusert inntektsmulighetene til frivillighetsarbeidet betydelig.  Derfor har LO bevilget 450 000 til Norsk Folkehjelps førstehjelp og redningstjeneste.

Koronapandemien har redusert inntektsmulighetene for frivillighetsarbeidet innenfor Norsk Folkehjelp vesentlig. Mange lokallag har mistet store deler av inntekten sin som følge av avlyste arrangementer, der lagene tidligere hadde førstehjelpstjenester.

- Meld deg på LOs nyhetsbrev

Skredet på Ask i romjulen viser viktigheten av det frivillige arbeidet når ulykken inntreffer. For å bidra til å opprettholde det frivillige arbeidet innenfor Norsk Folkehjelp bevilger LO kr. 450 000 til Norsk Folkehjelps nasjonale frivillige arbeid innenfor førstehjelp og redningstjenesten.

Tidligere har Fellesforbundets forbundsstyre vedtatt en ekstra støtte på 100 000 kroner til Norsk Folkehjelps arbeid.

Norsk Folkehjelp gjør en stor jobb for beredskap over hele landet hele året.  Dersom du ønsker å bidra til arbeidet kan du gjøre det på Norsk Folkehjelps nettside:

Les mer om Norsk Folkehjelp - gi din støtte her