Arendalsuka: Vi setter arbeidsliv på dagsorden!

Bilde av LO-leder Hans-Christian Gabrielsen i NRK-debatt i Pollen Arendal.
LO-leder Hans-Christian Gabrielsen i debatt under Arendalsuka 2018.

Arendalsuka: Vi setter arbeidsliv på dagsorden!

LO og LO-forbundene holder åpent hus i Bankgården.

Her er høydepunkter du ikke vil gå glipp av:

MANDAG 12. august kl 18.00–19.30

EØS-avtalen. Fra handlingsrom til handling

Norge har mye å tjene på EØS-avtalen, men i noen bransjer ser vi lavlønnspress og dårlige arbeidsvilkår, delvis som følge av arbeidsinnvandring fra EU og press for privatisering.

Vi spør: Utnytter vi handlingsrommet innenfor EØS-avtalen godt nok? Med LO-leder Hans-Christian Gabrielsen, leder i Industri Energi, Frode Alfheim, leder i Fagforbundet, Mette Nord, Anniken Huitfeldt (Ap), Torbjørn Røe Isaksen (H) m.fl. Debattleder Terje Svabø.

Vi serverer hamburgere.

Partileder-debatten på storskjerm I Bankgården, mandag 12. august kl. 20.00 Med Bare Egil Band. Og pølsebod.

TIRSDAG 13. august kl 18.00–19.30

Heltid – valgets viktigste likestillingssak. Med filmpremiere!

Dobbelt så mange kvinner som menn jobber deltid. Vi har lovverket på plass, men har vi viljen til å jobbe for heltidskultur? Det er på tide at retten til heltid settes høyere på dagsorden. Med blant andre HK-leder Trine Lise Sundnes, Anne Green Nilsen fra Fagforbundets politiske ledelse og LO-leder Hans-Christian Gabrielsen. Vi debatterer deltidsfella, vaktjakt og hvordan vi kan løse en av våre største likestillingsutfordringer. Terje Svabø er debattleder. Vi serverer tapas.

ONSDAG 14. august kl 18.00–19.30

Den store arbeidslivsdebatten

LO-leder Hans-Christian Gabrielsen og NHO-leder Ole Erik Almlid i arbeidslivspolitisk duell!

På Arendalsukas store arbeidslivspolitiske debatt møter du toppolitikere fra alle partiene på Stortinget; Hadia Tajik (Ap), Heidi Nordby Lunde (H), Per Olaf Lundteigen (Sp), Terje Søviknes (FrP), Karin Andersen (SV), Geir Toskedal (KrF) og Arild Hermstad (MDG). Her må de svare for seg når det gjelder arbeidslivssaker som blir viktige i valgkampen. Som heltid/deltid, konkurranseutsetting og privatisering og hvordan vi sikrer et godt arbeidsliv i norske kommuner. Programleder er Terje Svabø. Vi serverer hamburgere.

Her finner du fullstendig program for LO og forbundene under Arendalsuka