Akan lanser podkasten #tapraten

Akan lanser podkasten #tapraten

Hvordan går du egentlig frem hvis du tror at en kollega drikker, spiller for mye, eller når noe rett og slett ikke stemmer? I Akans nye podkast tas det opp temaer som av mange oppleves utfordrende å snakke om og hvordan du går frem for å gjøre noe med det.

De to første episodene er allerede ute og deretter kommer det tre nye episoder cirka annen hver uke.

Dere kan laste episodene ned her!

Flere av personene som er med i podkasten, bidrar også med blogginnlegg. Disse kan du lese her!

Verktøy i forbedret utgave

Akan har også lansert en ny app som skal erstatte en web-app som mange allerede bruker. Akan på 1-2-3 appen er en ny og forbedret utgave som også er lettere tilgjengelig. Appen inneholder informasjon om Akan-modellen, eller Akan på 1-2-3, som i kort tekst er med på å sikre et helsefremmende, sikkert og skadefritt miljø. Den gir råd om kjøreregler, leders ansvar og hvordan en ansatt med rus- eller spilleproblem kan få hjelp. Appen sier også noe om hvordan du som leder skal opptre dersom en ansatt stiller påvirket på jobb.

Les mer om appen her!

Akans mål er å sette hele arbeidslivet i stand til å forebygge og håndtere rus- og avhengighetsproblematikk. Akan ble etablert i 1963 og eies av LO, NHO og staten.