Vi dobler til to læreplasser i år

Håkon Mosvold Larsen, NTB Scanpix

Vi dobler antall lærlingplasser i år

Nå er det viktigere enn noen gang å skaffe ungdommen lærlingplasser. Vi ved LO Viken Oslo stiller opp på dugnaden og vil i år tilrettelegge for en ekstra lærlingplass. Derfor går vi fra en til to lærlingplasser i år og oppfordrer andre til å gjøre det samme.

To lærlingplasser i kontor- og administrasjonsfaget i LO Viken Oslo

LO Viken Oslo, kontorplass Oslo og Sarpsborg

LO Viken Oslo har nå to ledige læreplasser i kontor- og administrasjonsfaget. En læreplass med kontorplass i Oslo, og en læreplass med kontorplass i Sarpsborg. LO region Viken Oslo har kontorer i Oslo, Sarpsborg og Drammen. Med 250.000 LO-medlemmer og 15.000 tillitsvalgte er nedslagsfeltet for LO Viken Oslo stort og spennende. LO Viken Oslo har til sammen 10 ansatte og jobber med å samordne fagbevegelsens arbeid i regionen. Vi setter LO-medlemmenes saker på den politiske dagsorden, gir råd til tillitsvalgte og andre om arbeidslivrelaterte spørsmål, arrangerer kurs, konferanser, og jobber aktivt med rekruttering. Vi anser at det er viktigere enn noen gang å opprettholde lærlingplasser og oppfordrer også andre til å gjøre det samme.

Vi ønsker deg som vil ta fagbrev i kontor- og administrasjonsfaget og som vil jobbe i Norges største arbeidstakerorganisasjon. Vi er på utkikk etter rettighetslærlinger. Du vil få gode utviklingsmuligheter i et godt og spennende miljø. Det vil bli en del reiser innad i Viken Oslo, men det kan også være noe reisevirksomhet utenfor regionen. Vi samarbeider med AOFs opplæringskontor i inntak og oppfølging av våre lærlinger. LO er en IA-bedrift og vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke, uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, nedsatt funksjonsevne, alder og seksuell orientering.

Arbeidsoppgaver
  • delta i kontorenes generelle arbeid og aktiviteter
  • bidra til å arrangere og gjennomføre konferanser, kurs, møter og stands
  • sikre god informasjonsflyt
  • bruke og vedlikeholde tekniske hjelpemidler
  • budsjett og økonomi
  • kontortekniske rutiner
  • service overfor forbund og medlemmer
Kvalifikasjoner
  • I utgangspunktet gjelder læreplassen for rettighetslærlinger med fullført og bestått VG2 Salg, service og sikkerhet.
  • Du må ha erfaring fra bruk av PC og andre digitale plattformer.
  • Du må ha god språkforståelse og gode kommunikasjonsevner.
  • Det er en fordel om du har kjennskap til arbeiderbevegelsen og LOs organisasjon, men ikke ett krav da nødvendig opplæring vil bli gitt.

Vi tilbyr
  • gode utviklingsmuligheter og et unikt innblikk i arbeidslivet
  • godt arbeidsmiljø
  • god opplæring både fra dyktige kollegaer, men også fra samarbeidspartnere
  • mulighet til å påvirke egne oppgaver
  • utviklingsmuligheter i form av arbeidserfaring i viktige samfunnsaktuelle temaer

Se annonsen og søk på lærlingplass her.