Velkommen til innspillsmøte om Norgesmodellen!

Velkommen til innspillsmøte om Norgesmodellen!

Les mer om emnet her!

Møtes kjøres også som et TTT møte (Tillitsvalgtstreff på Teams) så her er det åpent for alle tillitsvalgte i alle bransjer å delta.  Send gjerne invitasjonen videre.

På møtet får vi  besøk fra næringsminister Jan Christian Vestre, Arbeiderpartiets fraksjonsleder i Arbeids- og sosialkomiteen Tuva Moflag og fagligpolitisk ansvarlig i Arbeiderpartiets stortingsgruppe Trine Lise Sundnes mandag 24. januar kl. 09.00-10.00.

image1dk8b.pngFoto: NTB Kommunikasjon / Statsministerens kontor

Det er lite tvil i at fagbevegelsen har store forventinger til at regjeringen skal bidra til vi får et seriøst og godt arbeidsliv. For oss i og rundt Oslo har mange også tidligere bidratt i arbeidet med å utvikle Oslo-modellen, Viken-modellen, Lørenskogsmodellen og mange andre bidrag til å holde arbeidslivet ryddig og serøst.   Nå er tiden inne for å bidra også til å komme med argumenter, innspill og erfaringer fra dere til Norgesmodellen.

imagegasrs.png Trine Lise Sundnes                                                                  imagek7bu8.png Tuva Moflag

Trine og Tuva deltar også på møte.

Arbeidet med Norges-modellen er en viktig del av regjeringens innsats for å fremme et trygt og seriøst arbeidsliv. Regjeringens Hurdalsplattform slår fast at det skal utarbeides en Norges-modell med nasjonale seriøsitetskrav for alle offentlige anskaffelser. I denne sammenheng er dere som tillitsvalgte og erfaringer og innspillene dine viktige. Regjeringen har ytret et sterkt ønske om at de vil lytte til erfaringer om hvilke krav som har effekt i kampen mot arbeidslivskriminalitet.

Ønsker dere å få TTT møtene og lignende møter som kalenderinvitasjon?

Teamslink til møtet: Klikk her for å delta på møtet