UE

Ungt entrepenørskap

Vil du være jury, Les mer her!

LO mener Ungt Entreprenørskap gjør en viktig jobb for at unge skal få kjennskap til arbeidslivets spilleregler, få opplæring i bedriftsdemokrati og forstå verdien av partssamarbeid.

Ungt Entreprenørskap er viktig både for de unge selv, som får et positivt møte med arbeidslivet, men også for det viktige samspillet mellom skole og arbeids- og næringsliv. LO er stolt av å være samarbeidspartner, med tanke på at dagens ungdom i dag kan være med på et slikt opplegg, ved å både være kreative men også løsningsorientert i forhold til deres ide.

Det er også slik at mange unge ønsker å danne seg en bedrift, og ungt entreprenørskap er et flott sted å starte. For da må man gå igjennom de ulike skrittene for å komme seg til toppen, hvem vet! Kanskje drømmeideen deres kan komme til virkelighet.

Det som er så veldig bra med dette opplegget, er at alle tillitsvalgte fra LO, kan være med å være jury. Noe så utrolig spennende, og noe vi oppfordrer på det sterkeste, Ettersom de kan tilegne seg og forstå hvordan dagens ungdom tenker i forhold til miljø men også samfunnet.

For å støtte disse lager vi møteplasser hvor vi trenger hjelp til blant annet veiledning og juryering. Vil du hjelpe unge i arbeidet med etablering og drift av egen bedrift? Vil du støtte opp om entreprenørskapsopplæringen i Osloskolen? Vil du møte andre som også er interessert i dette? Da bør du melde deg på. Se Link

I dette skjemaet kan du melde interesse for å være med oss på ulike arrangementer.