Temamøte om arbeidslivskriminalitet

Temamøte om arbeidslivskriminalitet

Tid: mandag 9. mai kl. 18.30, Sted: Youngstorget 2b, Brundtlandsalen

Innhold

Et arbeidsliv med ordna forhold og trygghet for arbeidstakerne er nødvendig for å kunne nå et mål om arbeid til alle og full sysselsetting.  Flesteparten har det bra på jobb, men det er fortsatt folk som utsettes for underbetaling, utrygge arbeidsplasser og blir utnyttet. Det trengs en storregngjøring i arbeidslivet, og oppryddingen er allerede i gang med den nye regjeringen.

Trine Lise Sundnes og Tuva Moflag fra Arbeids- og sosialkomiteen på Stortinget, inviterer til temamøte om arbeidslivskriminalitet og vi håper at flere fagforeninger/klubber og tillitsvalgte blir med på et spennende temamøte.

Program:

• Velkommen og kort innledning om «storrengjøring i arbeidslivet» ved arbeidspolitisk talsperson Tuva Moflag.

• Fair Play Bygg ved Lars Mamen forteller om erfaringene i byggenæringa. Fra uheldige forhold til alvorlig arbeidskriminalitet og utnytting av arbeidskraft.

• Forbundsleder i Norsk Arbeidsmandsforbund, Anita Johansen, forteller om erfaringene deres medlemmer har i renholdsbransjen.

• Spørsmål, kommentarer og innspill fra salen.
  •

Oppsummering og takk for møtet ved fagligpolitisk ansvarlig i stortingsgruppa, Trine Lise Sundnes.

Hjertelig velkommen! (ingen påmelding)