Stolt støttespiller

Stolt støttespiller

Oslo Pride er Norges største og viktigste feiring av skeiv kjærlighet og mangfold og vi er med for å støtte kampen for like rettigheter.

LO vil ha et åpent og inkluderende arbeidsliv der alle kan være seg selv på jobb. Som tillitsvalgt, arbeidsgiver, arbeidstaker eller venn har vi alle et ansvar for å sørge for at menneskene rundt oss blir trygge på å være seg selv fullt og helt, og at alle velger åpenhet uten frykt for å bli møtt med fordommer og trakassering. Alle personer skal kunne leve i full åpenhet på egen arbeidsplass. Derfor er LO stolt støttespiller til Oslo Pride 2020.

I år foregår Oslo Pride digitalt på vierlive.no, fra 19. til 28. jun. Programmet slippes fortløpende, så sjekk https://www.oslopride.no/events med jevne mellomrom for å holde deg oppdatert!

LO har lang tradisjon i å gå i prideparaden. Paradeshowet vil i år bli digitalt og LO stiller selvfølgelig opp også i år, selv under andre omstendigheter. Selve paradeshowet strømmes lørdag 27. juni fra Det gamle biblioteket i Oslo på vierlive.no med Adam Schjølberg som programleder. Det vil være en tre timer lang direktesending med besøk av mange spennende gjester blant annet Else Kåss Furuseth.

I sendingen vil de ta tempen på pridemarkeringer i de tusen hjem og oppfordrer alle som ser showet til og delta ved å sende inn bilder til Oslo pride live-bildestrøm og chat. Har du LOs pride t-skjorte  fra i fjor, ta den på og og send inn bilder.

Oslo Pride trenger støtte og du som publikum kan bidra ved å bruke deres emneknagger #kjærlighetoveraltuansett, #støttpride og #oslopride2020 på sosiale medier. Hvis du i tillegg bruker #lonorge blir det ekstra bra.

Happy Pride!