Smittevernskurs for verneombud

Smittevernskurs for verneombud

Fagskolen i Oslo har sammen med verneombud i regionen vår, NHO og oss utviklet er splitter nytt kurs i smittevern for verneombud og ledere.  Første kurs om to uker! Dette bør du lese mer om.

Verneombudene har en enorm viktig rolle i arbeidslivet, og skal finnes på alle arbeidsplasser i Norge i en eller annen form. Mange av verneombudene gjør og har gjort en viktig jobb for å forebygge koronasmitte. Vi vet at mange har hatt god skolering, et såkalt 40-timers kurs. Men vi vet også at det er lenge siden for mange, og smittevern kanskje ikke sto øverst på læremålene.

Derfor er vi veldig glade for at vi har ved hjelp av et offensivt byråd i Oslo og en svært kompetent og løsningsorientert fagskole fått utviklet dette kurset, som du som verneombud kan melde deg på helt gratis!

Kurset er nettbasert og går på kveldstid over to kvelder, og vil utvikles ettersom flere og flere får vært med å gitt egne bidrag og erfaringer. Allerede nå vil kurset kunne gi deltakeren gode basiskunnskaper om smittevern slik man kan gjøre en generell karlegging og ikke minst en risikovurdering på egen arbeidsplass.

Er det mange som kunne tenkt seg dette kurset på dagtid, kan dere gi beskjed direkte til fagskolen eller til oss på Vikenoslo@lo.no

Under og etter kurset skal man kunne utarbeide en egen smittevernsplan i tråd med Arbeidstilsynets retingslinjer, sammen med ledere og andre på arbeidsplassen.

For å lese mer om kurset og påmelding kan dere gå inn på siden her