Seminar med Eminol

Seminar med Eminol og IAC Norway

Eminol (Europeiske minoriteter online) er en frivillig organisasjon som formidler informasjon og utformer integreringstiltak rettet mot minoritetsgrupper, spesielt minoritetsungdom, kvinner og innvandrere i Norge, og der igjennom bidrar til raskere integrering, bedre helse, levekår og livskvalitet.

Eminol holder blant annet norskkurs, og gir informasjon om viktige ting å vite om arbeidsmarkedet i Norge. Eminol samarbeider med IAC (Inter African Comittee) Norway, og igår var vi invitert med på et seminar i seminarrekken deres. Dette var det en glede å være med på. At man er klar over hvilke rettigheter og plikter man har i arbeidslivet, mener vi er viktig info og med på å forebygge at man blir dårlig behandlet i arbeidslivet.

Vi diskuterte og delte også refleksjoner om den norske modellen, ulikheter og muligheter i Norge, og ikke minst viktigheten av sterkt fellesskap og samhold for å ha et godt samfunn å leve i.

Tusen takk for et flott seminar!

Facebooksiden til Eminol finner du her.

Facebooksiden til IAC Norway finner du her.

Ønsker du å invitere oss i LO til å snakke om plikter og rettigheter i arbeidslivet, kan du sende oss en mail på vikenoslo@lo.no. Vi deltar gjerne.