Sammen for fag- og yrkesopplæring i Viken

NHO, LO og Viken fylkeskommune inviterer til konferanse om ambisjoner og planer for yrkesopplæringen i det nye fylket. Konferansen avholdes på Quality Hotell Grand Kongsberg, onsdag 27. november kl. 11.00 - 16.00.

Sist oppdatert:

1. januar 2020 slås Buskerud, Østfold og Akershus sammen til Viken fylke. Fylket vil omkranse Oslo, som er et viktig arbeidsmarked for mange i Viken. NHO, LO og Viken fylkeskommune inviterer til konferanse om ambisjoner og planer for yrkesopplæringen i det nye fylket. Hvordan sørger vi for et godt samarbeid om fag- og yrkesopplæringen mellom Viken og Oslo?

Hvordan skaffer vi nok lærlinger til bedriftene og plasser til de elevene som ønsker det? Utdanner vi riktig for å møte arbeids- og næringslivets behov for arbeidskraft? Hvordan sikrer vi at flere fullfører og får fagbrev? Hvordan kan vi sammen jobbe for å øke søkningen til yrkesfag?

Tillitsvalgte, bedrifter, medlemmer av yrkesopplærings- og prøvenemndene, politikere og andre som har interesse av temaet inviteres.

Sted: Quality Hotel Grand, Kongsberg
Dato: 27. november kl. 11.00-16.00

Konferansen vil være todelt. Vi ønsker først å høre fra de nyvalgte politikerne hvilke visjoner, ambisjoner og planer de har for satsingen på yrkesfag i Viken. I del to vil vi få presentert noen gode eksempler på samarbeid mellom skole og næringsliv, og invitere til en workshop hvor deltakerne gir tilbakemelding til beslutningstagerne.

Påmelding gjøres HER!

PROGRAM

10:30: Kaffe og registrering
11:00: Velkommen og innlegg