Nok et vellykket møte med tillitsvalgte!

Nok et vellykket møte med tillitsvalgte!

Klokken 12.00 tirsdag 9. Februar var det igjen satt av en time for at tillitsvalgte fra regionen skulle få snakke sammen.

Torbjørn Ness fra regionkontoret ledet møte, og Steinar Krogstad fra Fellesforbundet og Anne Finborud fra Skolenes Landsforbund holdt en innledning hver og svarte deretter på spørsmål fra de tillitsvalgte.

Steinar fortalte blant annet om at fellesforbundet er et såpass bredt forbund så det er forskjellige utfordringer i hver bransje, men fortalte at spesielt Hotell & Restaurant- og Flybransjen er de som er hardest rammet av deres medlemmer, og det er også de som er myndighetsnedstengt. Han tok også opp noen problemstillinger i byggebransjen og forskjellene mellom verftene og bygg.

Anne sa noe om trafikklys-systemet og hvordan smittevernsreglene påvirker de. Hun fortalte også om at det er mangel på smitteverns-lagre. Anne tok også opp nedgangen av lærlingplasser, noe de jobber med for å snu.

Det kom også inn mange gode spørsmål som tydet på godt engasjement fra de tillitsvalgte. Spørsmålene ble også godt besvart. Noen stikkord av det som ble sagt var flybransjen, bussjåfører, trafikklærere, lærere, utdanning for de i fengsel og grensependlere.

Er dette noe du kunne tenkt deg å være med på? Les mer her!

Ikke glem å abonnere på vårt nyhetsbrev som sendes ut en gang i uka.