LOs studentarbeid i Viken Oslo

LOs studentarbeid i Viken Oslo

Fra og med 01.01.2020 har vi blitt reginonkontor LO viken og Oslo og vil organisere studentarbeidet noe annerledes en før. Våre ungdomssekretærene Christine Knutsen og Sarah Gaulin skal koordinere aktiviteten i samarbeid med forbundene.

Sist oppdatert:

Det er over 100.000 studenter i Viken og Oslo regionen. Mange av studentene har deltidsjobber og har en tilknyttning til arbeidslivet allerede nå som studenter.   I LO kan vi tilby et studentmedlemskap som ivaretar både ønsket om et utdanningsrelatert fellesskap, og behovet for hjelp, og veiledning i den jobben du har ved siden av studiene. en får også mange eksklusive fordeler som gratis innboforsikring og andre veldig gode fordeler.

For å nå ut til alle desse studentene har vi og forbund mye aktiviteter på flere studiesteder, både i Oslo og i nyfylket Viken. På desse standene og temamøtene ønsker vi å ha med oss tillitsvalgte for å fortelle om viktigheten av å være organisert - men også kunne fortelle om arbeidslivet og bransjen de som står forran et langt arbeidsliv skal ut i.

Utover stander, arrangeres det også kurs i rettigheter og plikter, samt andre faglige arrangementer. med jevne mellomrom så sender vi ut en oversikt over aktiviteten fremover. Vi håper du har lyst å bidrar til å styrke LO felleskapet og hjelpe studenter med gode råd.

I tillegg til å drive med studentarbeid, opplever vi at det er ansatte/ tillitsvalgte på studiesteder som ønsker å ta en prat om deres arbeidsplass. Dette er god arena for å bli kjent med lokale tillitsvalgte i en rekke forbund.

Se link her for påmelding av semesterstart aktiviteter.