LOs sommerpatrulje stiller opp på dugnaden

LOs sommerpatrulje stiller opp på dugnaden

I den krevende situasjonen som arbeidslivet nå er i med høy arbeidsledighet, spesielt blant unge, er sommerpatruljens opplysnings- og kartleggingsarbeid viktigere enn noen gang.

Vi ved LO Viken Oslo tar vårt samfunnsansvar på alvor og vil arrangerer LOs sommerpatrulje i år også, men på en litt annen måte. Vi vil i år også stille opp på dugnaden for å skape trygghet for helse og arbeid, samt hindre smitte gjennom å tilrettelegge for å gjennomføre en annerledes sommerpatrulje.

Patruljen vil gjennomføres på tre måter:
-Ringepatrulje. Vi vil ringe arbeidsplasser for å få snakke med ungdom i sommerjobb, svare på spørsmål og gi informasjon om rettigheter i arbeidslivet.
-Teamspatrulje. Arbeidsplasser kan ta kontakt med oss dersom de ønsker at vi skal bruke 15 minutter på å informere deres sommervikarer om rettigheter og plikter i arbeidslivet. Dette vil skje digitalt på Teams.
-Besøkspatrulje. Vi vil også oppsøke ungdom i sommerjobb på arbeidsplasser i bransjer og områder der dette er trygt og godt tilrettelagt med gode forhåndsregler og egne smittevernplaner.

I tillegg er det opprettet en egen LOs sommerpatrulje informasjonstjeneste som kan kontaktes på telefon 416 16 666, LOs sommerpatruljes Facebook-side eller på epost: sommerpatruljen@lo.no

LO Viken Oslo vil opprettholde strukturen med å arrangere egne sommerpatruljer i våre tre tidligere geografiske regioner; Akershus/Oslo, Buskerud og Østfold. Årets sommerpatrulje avholdes på følgende steder og tider:

I Buskerud: fra 24. juni til 1. juli
Christine Knutsen
Tlf; 992 74 595
E-post: christine.knutsen@lo.no

I Østfold: fra 29. juni til 3. juli
Ida Marie Olsen
Tlf; 468 25 197
E-post: ida.marie.olsen@lo.no

I Oslo/Akershus: fra 29. juni til 10. juli
Tonje Hansen
Tlf; 902 62 949
E-post: tonje.hansen@lo.no

Smittevernstiltakene fra LO sentralt finner du HER

Meld deg på LOs sommerpatrulje HER

Vi har nå også mottatt klærne som skal brukes under sommerpatruljen!
Enten om du skal være med på fysisk patrulje eller ringepatrulje så vil du få sommerpatruljeklærne.
På grunn av situasjonen og smittevernstilltak vi må følge så kommer vi til å sende dette i posten slik at det blir levert rett til postkassen din.