LOs sommerpatrulje i Viken og Oslo

LOs sommerpatrulje i Viken og Oslo

LOs sommerpatrulje har som hensikt å gi unge en god start på arbeidslivet. Mange unge vet ikke nok om sine rettigheter – ved å styrke kunnskapen hos unge, vil vi stå sterkere sammen i fremtiden arbeidsliv.

I år blir det selvsagt tatt hensyn til smittevern og vil også ha områder der vi vil gjennomføre en patrulje der vi ringer bedrifter og unge ansatte, ikke minst vil vi år også tilby korte digitale møter med unge arbeidstakere.

Vi gleder oss likevel spesielt mye til å møte unge arbeidstakere ute på arbeidsplasser under sommerpatruljen som vi har gjort i 35 år.

I år er det det svært viktig at sommerpatruljen er ute, med få sommerjobber tilgjengelig for ungdommen og med rekordmange permitterte er vi bekymret for hva slags vilkår man går med på og som unge kan finne seg i en svært vanskelig situasjon. Vi trenger tillitsvalgte i alle aldrer til å bidra til å opplys unge arbeidstakere med hva slags rettigheter man har og sender derfor denne eposten til deg i håp om at du har en dag eller flere å avse.

Man kan allerede nå ringe inn til sommerpatruljetelefonen på 416 16 666.

Påmeldingsfristen er 8. juni. Trykk her for påmeldingskjema.

Vi setter opp flere kurs om det blir et behov.

imagemkk7t.png