LO søker ungdomssekretær i Viken Oslo

LO søker ungdomssekretær i Viken Oslo

LO søker faglig ungdomssekretær i vikariat ved region Viken Oslo, kontorsted Sarpsborg.

Sist oppdatert:

I LO Viken Oslo trenger vi nå en ny faglig ungdomssekretær i vikariat som skal jobbe for arbeidstagernes interesser og øke organisasjonsgraden gjennom å skape aktivitet og engasjement for ungdom i fagbevegelsen.

LOs regionskontor for Viken Oslo er den største av de 10 LO-regionene i Norge. Vår jobb er å drive faglig organisasjonsvirksomhet for LO og samordne fagbevegelsens innsatts i regionen. Vår innsatts kan deles
inn i to hovedområder der den ene er å drive fagligpolitisk arbeid for ett rettferdig arbeidsliv med trygge og inkluderende arbeidsplasser. Den andre er å styrke LOs organisasjon gjennom kampanjer, aktiviteter og bistand for å styrke LO-fellesskapet i regionen. I Viken Oslo har LOs 25 forbund ca 250.000 medlemmer som er organisert i 412 fagforeninger som samordner sin lokale innsatts i 14 lokalorganisasjoner. LO Viken Oslo består av en regionleder, to regionnestledere, fire ungdomssekretærer, fire organisasjonsmedarbeidere og en lærling. Vi har kontorer i Drammen, Oslo og Sarpsborg.

Regionkontoret har som mål å være synlig og nær, og ungdomssekretæren skal jobbe aktivt for å bidra til dette, og inngår som en del av teamet som skal jobbe for å styrke arbeidstakernes rettigheter og øke organisasjonsgraden i regionen. Vikariatet er ledig til 31.12.2021

Arbeidsoppgaver
Ungdomssekretæren vil ha ansvar for planlegging, koordinering og gjennomføring av LOs fellesaktiviteter rettet mot unge arbeidstakere, blant annet LOs sommerpatrulje. Ungdomssekretæren vil drive aktiv oppsøkende virksomhet rettet mot ungdomstillitsvalgte i fagforeninger og forbund, unge arbeidstagere og lærlinger på arbeidsplasser, samt mot studenter og elever på skoler. Den som ansettes skal bidra til et aktivt ungdomsarbeid i regionen og jobbe for å rekruttere unge medlemmer, få aktive unge tillitsvalgte og legge til rette for skolering av unge fagorganiserte. Ungdomssekretæren har en viktig rolle som pådriver for ungdomsarbeidet i regionen og vil samarbeide nært med LOs forbund og LOs lokalorganisasjoner. Det vil være noe kvelds- og helgearbeid, samt en del reiseaktivitet i regionen.

Kvalifikasjoner
Vi søker deg som er flink til å organisere og koordinere arrangementer og som kan jobbe systematisk med ungdomsarbeidet sammen med de andre ungdomssekretærene i regionen. Den faglige ungdomssekretæren jobber mye utadrettet, så vi søker deg som har lett for å kommunisere med ungdom. Vi trenger deg som har god skriftlig og muntlig formuleringsevne og som liker å holde presentasjoner. Det er en stor fordel med kjennskap til fagbevegelsen og LO sin organisasjon og at du har bakgrunn som tillitsvalgt og/eller har erfaring fra organisasjonsarbeid. Du må ha førerkort og disponere bil.

Personlige egenskaper
Vi søker deg som er systematisk, selvstendig og initiativrik og har gode samarbeidsevner.

Vi tilbyr
I LO får du spennende og viktige arbeidsoppgaver og god mulighet til å få et stort nettverk i regionen og blant ungdom i hele landet. Vi tilbyr gode muligheter for videreutdanning og kompetanseheving, fleksibel arbeidstidsordning, gode pensjons- forsikrings- og velferdsordninger. Stillingen lønnes etter landsoverenskomsten AAF/HK.

Søknadsfrist: 28.02.2020
Arbeidsgiver: LO
Arbeidssted: Sarpsborg
Stillingstittel: Faglig ungdomssekretær (vikariat)
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesforhold: Vikariat
Stillingsprosent: 100

Søknad sendes via webcruiter her.

Annonsen er også lagt ut på Finn.

LO Norge er landets største og mest innflytelsesrike organisasjon for
arbeidstakere, med mer enn 940.000 medlemmer fordelt på 25 forbund.
Vår viktigste oppgave er å sikre medlemmene trygge og rettferdige
lønns- og arbeidsvilkår. Vi forhandler med arbeidsgivere og vi påvirker
politikerne. LOs administrasjon holder til i Oslo Kongressenter Folkets
Hus på Youngstorget i Oslo. I tillegg har vi LO-regioner som dekker hele
landet. Til sammen er vi ca. 270 ansatte som har et hyggelig og til tider
hektisk miljø på arbeidsplassen. LO er en IA-bedrift. Vi ønsker et
mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke,
uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, nedsatt funksjonsevne,
alder og seksuell orientering.