Jobbsøkerkurs

Adobe Stock/LO

Kan du skrive en søknad som får oppmerksomhet?

Nå kan du som er medlem i LO, og har arbeidssted på Oslo lufthavn – Gardermoen, ta kurs i å søke jobb. Kurset er digitalt og uten kostnad for deg

Sist oppdatert:

Alle som har arbeidsted på Oslo lufthavn Gardermoen, er permittert eller oppsagt, tilbys kurs i å søke jobb. Dette er et gratis tilbud, og webinarene er lagt opp slik at du har stor grad av fleksibilitet i forhold til hvilke deler du vil delta på. Totalt består webinarrekken av fire moduler over 6 halve dager, og vi anbefaler deg å delta på alle i rekkefølge.

Du lærer
•    å skrive en god søknad.
•    å skrive en CV som viser fram det som er relevant for jobben du søker.
•    hvordan du bruker sosiale medier for å få en jobb.
•    å bygge et nettverk som kan hjelpe deg videre i jobblivet.

Du trenger en PC/Mac eller et nettbrett for å delta. En webinar-vert holder kurset. Du kan skrive inn spørsmål underveis i et vindu på skjermen. Webinar-verten ser ikke deg, men du ser verten. Du kan lese mer om kurstilbudet eller melde deg på de ulike webinarene hos Norges Fagakademi her: https://www.ffa.no/webinarpameldinglo/

Du melder deg på de ulike webinarene ved å klikke på linken https://www.ffa.no/webinarpameldinglo/

Modul 1 - Forberedelse til CV og søknad – Tanker om egne ressurser og erfaringer. Ett webinar á 3 timer.
Modul 2 - Arbeidsmarkedskunnskap, søknad og CV. To webinarer á 3 timer.
Modul 3 - Språk, kommunikasjon og personlig markedsføring. Ett webinar á 3 timer.
Modul 4 - Intervju, nettverk og nettverksutvikling. To webinarer á 3 timer.

Alle deltakere får også tilgang til det digitale karriereveiledningsprogrammet «Karriereverktøy». LO Viken Oslo gjennomfører webinarene i samarbeid med Norges Fagakademi.

Hvis du melder deg på uten å være medlem i LO, vil du måtte dekke kostnadene ved webinaret selv.