Hvordan var det for deg å delta på LOs sommerpatrulje?

Hvordan var det å gå Sommerpatrulje?

Er du en av de mange tusen som har deltatt på LOs sommerpatrulje i løpet av de siste 35 årene? Da ønsker vi å høre fra deg!

Vi skal lage en liten filmsnutt som kan mobilisere enda flere til å melde seg på som patruljedeltakere og flere få muligheten til å delta på sommerens viktigste og morsomste eventyr. Vi ønsker at det skal skje med deres egne ord og opplevelser. Derfor trenger vi din hjelp til å bidra. Kan du sende oss en liten filmsnutt av deg selv, tatt med telefonen der du forteller hvordan du hadde det som patruljedeltaker.

Ikke alle det er lett å få i tale
Ikke alle det er lett å få pratet med

Vi kommer til å belønne flere av bidragsyterne her og håper at akkurat du kan bidra. Vi setter sammen bidragene til en liten kort film om hvordan det er å gå sommerpatrulje. Her må vi ha med oss noe om hvor givende og lærerikt det er, men også hvor gøy det var. Enten i patruljen eller i sosiale samlinger på kvelder og senere i livet.

Så for å komme i gang:

Hva husker du best? Har du en røverhistorie, hvordan var det å besøke andre arbeidsplasser, fikk du nye venner, lærte du noe? Er det andre ting en ny patruljedeltaker bør tenke på?

Vi trenger ikke lange klippet fra dere, men om noen også kan bidra med det også, tar vi gjerne imot.

Først og fremst korte historier om hvorfor andre ikke bør nøle med å melde seg på årets sommerpatrulje – den blir gjennomført, men vi tar selvsagt hensyn til smittefare, så det vil bli gjennomført noe annerledes enn tidligere.

Tips og triks for å sende oss en film.

Innspill sendes helst rett på sms til 46847164 eller på epost vikenoslo@lo.no

(Det viktigste er at du sender oss et bidrag, men følg gjerne ett eller flere råd under her)

• Tørk linsen på telefonen din
  • Sett telefonen horisontalt, og få gjerne noen andre til å filme deg så du kan
  • Bruk "hovedkameraet" på telefonen.
  • Ta på deg ørepropper med mikrofon (gir bedre lyd)
  • Sørg for at du har naturlig lys i ansiktet (ikke vindu bak ryggen din, gjerne utendørs)
  • Se i kameraet når du prater, og prat i et rolig tempo.
    Husk å trykke på Rec
  • Tell til 3 inni deg før du begynner å prate
  • Send filmen til 46847164 eller vikenoslo@lo.no
  • Send gjerne med et bilde om du har fra da du gikk patrulje.

PS. Det er fullt mulig å melde seg på årets patrulje, deltakere som har gått før, trengs videre også! 😊 Du husker jo hvor gøy det var?