Hjemmekontor for å stoppe Coronaviruset

Hjemmekontor for å stoppe Coronaviruset

LO Viken Oslo bidrar på dugnaden til å få kontroll og stoppe smitten. Alle ansatte har hjemmekontor og er tilgjengelige på telefon og e-post.

Nå blir våre grunnverdier som solidaritet, fellesskap og samhold spesielt viktige. Sammen skal vi stoppe smitten så situasjonen raskest mulig kommer tilbake til normalen. Vi i LO tar derfor alle mulige forhåndsregler og utsetter fysiske konferanser, møter, reiser og arrangementer til 13. april. Våre ansatte vil ha hjemmekontor og være tilgjengelige på telefon og e-post. Se kontaktinformasjon her.

Vi vil fortløpende legge ut relevant informasjon og se på muligheten for å ha digitale arrangementer i samarbeid med tillitsvalgte i LOs forbund, fagforeninger og lokalorganisasjoner.

Spesielt viktig er nå jobben for å ivareta våre medlemmers trygghet i situasjonen og for ordnede lønns- og arbeidsvilkår. Derfor vil vårt faglige og politiske arbeid opp mot fylkeskommunene, kommunene, arbeidsgivere og andre samarbeidsorganisasjoner prioriteres og fortsette på digitale arenaer.

Vi oppfordrer samtidig alle som har mulighet til å iverksette tiltak, spesielt for å ta hensyn til alle våre medlemmer som daglig må reise til og fra jobb, for å holde samfunnet i gang.

Vi minner også alle på å ta gode forehåndsregler som blant annet:

• Buk papirlommetørkle foran nese og munn når man hoster eller nyser. Kast papiret og vask hendene grundig med såpe.
  • Hvis du ikke har papirlommetørkle, bruk albuekroken når du hoster eller nyser.
  • Vask hendene ofte og grundig med såpe, ikke minst når du har vært ute blant folk. God håndvask bør vare i 40-60 sekunder.
  • Vask mobilen, samt annet utstyr og materiell som berøres ofte.
  • Bruk Antibac eller annen hånddesinfeksjon.
  • Finne alternativer til håndhilsing og klemming.

Med solidarisk hilsen

Ulf Lervik