Hans-Christian Gabrielsens begravelse 23. mars

Hans-Christian Gabrielsens begravelse 23. mars

Hans-Christian Gabrielsen skal begraves i Røyken kirke tirsdag 23. mars, klokken 11.00. Begravelsen vil bli direkteoverført og vist på lo.no.

Hans-Christian Gabrielsens begravelse, minnestund og fanemarkering.

Smittevernhensyn gjør at det er svært få personer som kan delta i selve seremonien i kirken. Derfor har familien bestemt at det skal være en privat seremoni, kun med familien og spesielt inviterte gjester til stede.

Blant dem som vil være til stede er LO-leder Peggy Hessen Følsvik, Ap-leder Jonas Gahr Støre og forbundslederen i Fellesforbundet, Jørn Eggum.

Begravelsen blir strømmet og kan følges på www.lo.no

Minnestund kl. 16.00

Ettersom det på grunn av smittevernhensyn blir en sterkt begrenset deltakelse under seremonien i Røyken kirke fra LO og øvrige som ville ønsket å delta, arrangerer LO en minnestund som vil bli vist i sin helhet på www.lo.no klokken 16.00 tirsdag 23. mars.

Minnestunden ledes av Asta B. Lydersen, blant annet kjent fra Queendom.

Det vil bli holdt minnetaler av LO-leder Peggy Hessen Følsvik, Jonas Gahr Støre, AP, Astrid Eide Hoem, AUF, Jørn Eggum, Fellesforbundet, Ole Erik Almlid, NHO, Mette Nord, Fagforbundet, Sharran Burrow, ITUC, Guy Ryder, ILO, Lizette Risgaard, Fagbevægelsens Hovedorganisation Danmark og Stefan Löfven, Socialdemokratarna Sverige

Det blir kunstneriske innslag ved Knut Reiersrud og Jono El Grande med band, Tuva Syvertsen og Det Norske Solistkor

Minnestunden varer i om lag en time.

Ingen fysisk faneborg

LO Viken Oslo har jobbet med å organisere en faneborg på kirkegården under begravelsen. Vi har vært i kontakt med kommuneoverlege og helsedirektoratet som også har hatt saken oppe i helsedepartementet.

Dessverre så ble svaret til slutt negativt, så vi får ikke gjennomført faneborg som planlagt på grunn av smittevernssituasjonen.

Vi ser nå på muligheten for å sette opp noen faner med stativ på utsiden av kirken.

Som erstatning for faneborg så oppfordrer vi fagforeninger til å ta ett bilde av fagforeningsfanen sin, gjerne med sørgebånd / sørgeflor og legge det ut på kondolanseprotokollen på lo.no. Vi vil også at bildet sendes til oss på: vikenoslo@lo.no.