Godt gjennomført LOfavør kurs i Fredrikstad

Godt gjennomført LOfavør kurs i Fredrikstad

Torsdag 5. desember ble det arrangert LOfavør kurs på Scandic Hotel i Fredrikstad.

Den 5. desember arrangerte vi LOfavør kurs på Scandic Hotel i Fredrikstad.

På kurset informerte Tone og Vigdis om de ulike medlemsfordelene og forsikringene LO medlemmer kan benytte seg av.

Jan Christian Magnussen, Fagsjef i SpareBank1 Østfold Akershus, holdt et innlegg om svindel. Han forklarte at det har blitt enklere å svindle, og at svindlerne også har blitt flinkere til å sende e-poster hvor det ser ut som en proffesionell og seriøs bedrift er avsenderen.

Han tipset kursdeltagerne om forskjellige måter de kan bli flinkere til å sikre seg selv mot svindel.

I tillegg kom Per Svanæss, Branninspektør i brannvesenet i Fredrikstad, for å informere om brannsikkerhet i hjemmet. Han viste diverse eksempler på hva som oftest brenner, samt hvordan man kan sikre seg mot dette. Han snakket blant annet om hvor ofte man må skrifte batteri i brannvarsleren og hvordan man kan sjekke om pulverapparatet fortsatt er brukelig. Han la også frem litt statistikk samt svarte på spørsmål fra kursdeltagerne.

Det var ca. 25 tillitsvalgte som deltok på kurset.
Vi har fått tilbakemeldinger om at det var en informativ og lærerik dag.