Fanuel

Lærling

Ny lærling på Oslokontoret, Begynte 17. august og skal ta fagbrevet i kontor- og administrasjonfaget. Les mer om ham her!

Fanuel er en gutt på 19 år, som kommer fra Larvik og har bosatt seg der i 13 år. De to siste årene har han bodd alene sammen med broren sin for å fullføre videregående skole i Larvik. Før han nå nylig flyttet til Maura og bor med familien sin. Han gikk salg og service i to år før han nå gikk ut i lære i kontor- og administrasjonfaget.

Han sitter med en del kunnskap og erfaringer som han håper han kan dele med de ansatte. Han har også hatt spennende jobber som blant annet Mercedes Benz assistent i Larvik og er nå lærling i LO Oslo Viken.

Det er han veldig glad for sier han, siden LO er en stor og spennende organisasjon og ingen dag er lik den andre. Fanuel påpeker også at det er litt deilig å ha variasjon i hverdagen, slik at man ikke alltid gjør det samme.

Fanuel er kjent for å være en løsningsorientert, strukturert og ærlig person samt ydmyk, og han setter slike mål og egenskaper som noe veldig viktig til enhver tid. Både i privat sammenheng men også i jobb.

Han innrømmer at han syntes det har vært en brå overgang, fra å komme fra skolebenken til å jobbe med kongressforslag på Sørmarka. Han sier også at det å være ny i en bedrift spesielt som lærling kan være litt skummelt, men han utpeker på det sterkeste, at han har blitt tatt godt imot.

Han har også blitt bedre kjent med de ansatte på Sarpsborgskontoret og drammenskontoret, ettersom de har møttes to ganger på konferansesamling og en gang på teambuildingssamling, de tre siste tre ukene. Han vil også gi dem skryt og takknemlighet, for at de også har tatt ham godt imot og håper å se dem igjen så snart så mulig.

Han syntes at jobben i LO inneholder en del reise noen ganger, men at dette er morsomt og gøy. Fordi man får sett nye steder, og får da nye opplevelser og minner. Han sier også at han skal være med på et LO favør kurs senere denne måneden sammen med sin kollega Li-Mei og gleder seg masse til dette.

Det har nå gått knapt tre uker, og jeg føler meg som en del av teamet. Med tanke på at de har tatt meg godt imot, og er veldig snille og hyggelige mennesker sier han. Han føler også at det å ha bra kommunikasjon i et team er veldig viktig, og sier at det er massevis av dette på regionskontoret Oslo Viken. En quiz hver dag har gitt meg ny iver i å lære nye ting, og det å handle inn mat sammen med de ansatte har gitt meg ny kunnskap innenfor mat handling:)

Jeg gleder med til å se hva de to neste årene bringer, sier han smilende og avsluttende.