Fagskolen Viken

Fagskolen Viken

Den 13. mai ble styret i Fagskolen Viken konstituert.Den nye fagskolens vedtekter ble allerede vedtatt i desember 2019 men nå var det endelig tiden inne for å komme til det steget å komme i gang med Fagskolen Viken.På det konstituerende møte ble Willy Holdal fra NHO/ GKN Kongsberg valgt til leder og nestleder ble Jan Petter Gundersen fra oss i LO Viken Oslo.

Dette er fagskole:

Fagskoleutdanning er høyere yrkesfaglig utdanning og ligger på nivå over videregående opplæring. Fagskoleutdanning gir kompetanse som kan tas i bruk i arbeidslivet uten ytterligere opplæringstiltak.

Har du fagbrev, svennebrev eller 5 års praksis, kan du bli fagskoleingeniør på 2 år og du kan studere både på heltid eller som fjernundervisning.

Fagskoleutdanningen gir en solid plattform som er ettertraktet i næringslivet. Det spesielle med teknisk fagskole er at du kan kombinere ny teori og spennende praksis med erfaring. Teknisk fagskole gir en selvstendig avsluttet utdanning hvor det er fokus på prosjektstyrt opplæring knyttet opp mot næringslivet.

Vi gleder oss til å sette i gang med det viktige fagskolearbeidet.

Her er lenken til fagskolesidene hos Viken fylkeskommune.