Fagforbundet Østfold sitt siste møte

Fagforbundet Østfold sitt siste møte

Tirsdag 19. november avholdt Fagforbundet i Østfold sitt avsluttende representantskapsmøte på Sundvollen hotell, før de dagen etter slo seg sammen med Fagforbundet i Buskerud og Akershus til Fagforbundet Viken.

Det ble et litt vemodig, men verdig og godt representantskapsmøte med gode innlegg og konstruktive diskusjoner. Selv om forbundet har vært i en regionaliseringsprosess så viste årsberetningen høy aktivitet i både regionstyret, utvalgene og seksjonene. Samarbeidet i LO-familien ble understreket med bl.a. representasjon i LOs regionråd, LOfavør komiteen, LOs ungdomsutvalg og bl.a. suksesstiltaket LO-Cruise med ColorLine Strømstad – Sandefjord t/r ble nevnt spesielt.

Regionleder Oddbjørg Strømme hadde også et fint kåseri om Fagforbundets historie fra sammenslåingen med Norsk Kommuneforbund og Norsk Helse- og Sosialforbund til Fagforbundet i 2003.

På kvelden var det en hyggelig avslutningsfest i god Østfoldtradisjon der Fredrikstad-kæll Atle Jensen stod for underholdningen sammen med sang og mange flotte taler. Oddbjørg Strømme ble også takket spesielt som Fagforbundet Østfold sin leder gjennom mange år. Oddbjørg har vært en markant, inkluderende, omsorgsfull, smart og viktig leder som har gjort en enestående innsatts for Fagforbundet. Oddbjørn sitter som leder for Østfold ut året før hun blir pensjonist. Vi vil også passe på å takke Oddbjørg for et svært godt og fornøyelig samarbeid.