Engasjert gjeng på Nedre Romerike

Engasjert gjeng på Nedre Romerike

LOs lokalorganisasjoner i Viken og Oslo har mye aktivitet. Denne onsdagskvelden var det flere som hadde styremøter. Her er en kort statusrapport fra LO på Nedre Romerike

Styremøtet på Nedre Romerike er alltid hyggelig å få deltatt på. Styret består av mange engasjerte tillitsvalgte som jobber iherdrig for medlemmene og at arbeidslivet skal vær så godt som mulig. Pandemien har gjort at det er svært store utfordringer i regionen. og erfaringsutveksling mellom fagforeningene er viktig.

På styremøtet som foregikk på teams diskuterte de selvsagt den aktuelle situasjonen med nok en ny nedstenging. Og det er vanskelig å få oversikt og hvor alvorlig situasjonen er. Likevel er det viktig å støtte opp om medlemmene med god hjelp og rådgivning.

Trivelig styremøte, tross den vanskelige situasjonen som jo er i regionen grunnet nedstenging og masseledighet og krevende tider for de som er heldige og er i arbeid.

I tillegg ble det viet tid til å få snakket litt om det fantastiske innsatsen som ble gjort i Gerdrum av Brannvesenet, Norsk Folkehjelp og de andre etatene\frivillige. LO på Nedre Romerike har sammen med fagforbundet sendt både twist og hyggelig brev til alle brannstasjonene.

Ellers er årsmøtet under full planlegging, ulike prosjekter og handlingsplaner gikk man også igjennom. I tillegg så ble det snakk om regionkonferansen i Viken som blir avholdt 4.mars.

Ikke minst ble det også startet et viktig arbeid med å få planlagt 1.mai Den blir nok annerledes en det vi kjenner fra 2019 og før, men planleggingen er igang. Og alle gleder seg veldig til å kunne møtes igjen. Slik som det her fra en tidligere 1.mai.

1. Mai på Lillestrøm. Foto: Jon Øystein Ekerhovd

LO Nedre Romerike er samarbeidsorgan og lokalorganisasjon for Landsorganisasjonen i Norge. I nedslagsfeltet til lokalorganisasjonen er det omtrent 13.000 medlemmer. LO Nedre Romerike omfatter kommunene Aurskog-Høland, Lørenskog, Lillestrøm, Rælingen og Nittedal. Følg de gjerne på facebook: