bli kjent med våre tillitvalgte 2

Erina fra Norsk sjømannsforbund

-Takk til alle tillitsvalgte i Color Line!

I denne utfordrende tida er våre tillitsvalgte viktigere enn på lenge. I ukene framover skal vi bli nærmere kjent med noen av de tillitsvalgte som hver dag jobber for at medlemmene våre skal ha det bra på jobb.

Førstemann ut var Espen fra Skolenes Landsforbund. I dag skal vi bli kjent med Erina fra Norsk Sjømannsforbund.

Navn og alder: Erina Bryn Kjær, 34 år

Bosted: Sandefjord

Fritidsinteresser: Dykking, holde orden hjemme på gården, være sammen med gode venner og tillitsvalgte :)

Arbeidsplass: Color Viking som vanligvis går i rute mellom Sandefjord og Strømstad

Tillitsverv: Hovedtillitsvalgt på Color Viking og leder av TVU Color Line, Forbundsstyret i Norsk sjømannsforbund, Det sentrale ungdomsutvalget i LO, ETFs Kvinnekomité, vara til LOs representantskap, folkevalgt for AP i Sandefjord kommune.

Har du noen tanker om det å være tillitsvalgt generelt?

-Å være tillitsvalgt er både lærerikt, spennende og sosialt. Det å kunne hjelpe kolleger og medlemmer i hverdagen er givende og betyr mye for meg.

Hvordan er det hos dere akkurat nå?

-I disse permitteringstider er det svært hektisk. Color Line har permittert nesten 2000 ansatte så de tillitsvalgte jobber på spreng fra morgen til kveld. Drøftelser og samarbeid med rederiet har vært godt og alle i sjømannsforbundet er operative fra hjemmekontor og løser utfordringer på strak arm.

Har du tips til positive aktiviteter i denne situasjonen?

-Gå tur og få frisk luft, viktig når mange sitter hjemme i karantene, på hjemmekontor eller er permittert. Ta på dere frivillig arbeid i nærmiljøet og hjelp de som trenger det, men etterlev myndighetenes restriksjoner og anbefalinger. Ring venner og familie og hold kontakt med de man er glad i. Ikke kjøp for mye toalettpapir!

Er det noen du vil gi en spesiell takk/honnør til i disse tider?

-Alle de ansatte og ledelsen i Sjømannsforbundet, alle tillitsvalgte i Color Line og en spesiell takk til mine kolleger Ana, som frivillig hjelper alle kolleger med bosted adresse i utlandet og Natalia og Velibor som har startet facebokgruppen PERMITTERTE COLORLINERE. Uten dere hadde det vært tøft å være tillitsvalgt i dag.