Nyheter fra AOF Telemark og Vestfold

AOFs logo. Grå fugl og grønn tekst på hvit bakgrunn
AOF - Fordi mennesker lærer

Nyheter fra AOF Telemark og Vestfold

AOF Telemark og Vestfold har mange nyheter på kurs og opplæring. Enten det er nettbasert eller klasseromsundervisning. Trenger du påfyll av kunnskap, sjekk ut tilbudet her.

Alle fagbrevkurs som var igang ble flyttet over til teams i løpet av en uke. det samme gjorde AOF fagskolen. Mange HMS-kurs ble også flyttet over i virtuelt klasserom. Sjekk ut hjemmesiden til AOFs onlinekompetanse.

FAGBREV

Vi har satt opp alle fagbrevkurs i teamsklasserom fra høsten. Det betyr at det blir muligheter for å ta teori til fagprøven kurs i virtuelt klassrom uansett hvor du bor. Du må ha pc med kamera og lyd, og middels gode digitale kunnskaper. Man må beherske norsk på B1-nivå. Kursene vil bli gjennomført i sin helhet i virtuelt klassrom. Disse digitaleklassene er satt opp i alle fagbrevfag som AOF har i kurspakken sin. Her er det også flere nyheter i denne kurspakken:

SALGSFAGET

KONTOR- OG ADMINISTRASJONSFAGET

LOGISTIKKFAGET

SIKKERHETSFAGET

HELSEARBEIDERFAGET

PORTØRFAGET

BARNE- OG UNGDOMSARBEIDERFAGET

GJENVINNINGSFAGET

MALERFAGET

TØMRERFAGET NYHET!

RØRLEGGERFAGET NYHET!

BETONGFAGET

PRODUKSJONSTEKNIKKFAGET

RENHOLDSOPERATØRFAGET

INDUSTRIELLMATPRODUKSJONSFAGET

SERVITØRFAGET NYHET!

ANLEGGSMASKINFØRERFAGET

VEI- OG ANLEGGSFAGET NYHET LOKALT!

STILLASBYGGERFAGET

ASFALTFAGET NYHET LOKALT!

Vi vil også ha flere av kursene i klasserom. Det kan også settes opp klasseromsundervisning ved stor interesse for kurset. Vi følger myndighetenes veiledinger for smittevern. Så klasseromsundervisning vil da bli teams klasse til situasjon er tilbake til normal situasjon. Kursene er fra 60 timer til 120 timer.

Vi har også fagbrevkurs som nettstudier/selvstudier. Her studerer du når og hvor du vil. Disse kursene er rimligere.

SALGSFAGET

KONTOR- OG ADMINISTRASJONSFAGET

LOGISTIKKFAGET NYHET DENNE UKEN!

Det er også kommet kurs i forkurs i yrkesnorsk. Dette er kurs som forberder deltakere som ikke har norsk kunnskaper gode nok til å kunne gjennomføre en eksamen og fagprøve. Kurset er tenkt som et forkurs, men man kan ta det før, under eller etter teori til fagprøven-kurs. Passer også for dem som har størket på eksamen vg3 som repetisjon og påfyll av norsk muntlig og skriftlig. Her tar man for seg faguttrykk, HMS og norsk. Her kommer der flere kurs innen andre yrkesfag.

HELSEARBEIDERFAGET, NETTKURS/SELVSTUDIE NYHET!

RENHOLDSOPERATØRFAGET, VIRTUELT KLASSEROM ELLER KLASSEROM NYHET!

DER KOMMER FLERE KURS I SMITTERENHOLD OG SMITTEVERN. DISSE ER NETTBASERT/SELVSTUDIE. NYHET!

HMS

Her er det også kommet mange nye muligheter. Vi kan tilby flere av kursene som kombinasjonskurs med noe nett/selvstudier og resten av kurset i virtuelt klasserom i teams/klasserom. Nyhet!

DET ER OGSÅ KOMMET FLERE SMÅ KURS SOM NETTKURS NYHET!

FAGSKOLE

HMSFAGSKOLEN MED FINANSIERTE STUIDEPLASSER I SKIEN NYHET!

NYTT STUDIESTED ER KRAGERØ NYHET!

BARN MED SÆRSKILTE BEHOV (SKOLE/SFO) OG MILJØARBIED RETTET MOT MENNESKER MED FUNKSJONSNEDSETTELSER/UTVIKLINGSHEMMING.

DEMENSOMSORG SETTES OPP I SELJORD FOR FØRSTE GANG. NYHET!

Ole-Henrik Olsen

Organisasjonsmedarbeider