Informasjon fra bankene

Logo til SpareBank 1
SpareBank 1

Informasjon fra bankene

Det skjer mye om dagen, også innen bankenes tilbud til LO medlemmer. Her følger informasjon fra Sparebank 1 Telemark og Sparebank BV. Ta direkte kontakt med din lokale Sparebank 1 for å finne de beste løsningene for deg som LO-medlem.

Informasjon fra Sparebank 1 Telemark:

Minner om at vi setter ned renten på eksisterende lån fra 15/4 for våre kunder. Viktig å merke seg at alle Sparebank 1 bankene er selvstendige banken og prissamarbeid er ikke lov. Dette kan føre til variasjoner i pris mellom bankene. Konkurransen mellom banken vil imidlertid over tid føre til at forskjellene vil flate ut.  Vi stiller opp for våre kunder både i gode og onde dager, så det er viktig å ta kontakt slik at vi kan bistå så tidlig som mulig.

Vi har på vår hjemmeside etablert linker for avdragsutsettelse og forskudd på dagpenger. Dette er en enkelt og rask måte hvis det er behov for disse tjenestene. NAV tilbyr også forskuttering av dagpenger. Sjekk NAVs sider her.

Sjekk også ut hjemmesiden til Sparebank 1 Telemark.

Informasjon fra Sparebank 1 BV:

Vi senker rente med virkning fra 8. april:

LOfavør Boliglån - For andre gang på en uke senker vi rentene. Den 24. mars ble det besluttet å senke rentene på boliglån med ytterligere inntil  0,50 prosentpoeng.

Til sammen har vi satt ned rentene med inntil 0,85 prosentpoeng. Les mer om rentekuttet.

Avdragsfrihet:

Vi ønsker å hjelpe, klikk på linken under for å søke: Søk om avdragsfrihet på boliglån, billån eller forbrukslån

Forskuttering dagpenger:

SpareBank 1 BV var i ferd med å lansere «Forskudd på dagpenger», men i dag kom det pressemelding fra NAV om at de tilbyr dette.

NAV har snudd seg rundt og tilbyr nå  «Forskudd på Dagpenger», kostnadsfritt for kunden, med utbetaling før påske basert på  individuelt utbetalingsgrunnlag.

De tar også hensyn til skatten, slik at kunden ikke får «baksmell» i etterkant når de riktige dagpengene skal utbetales.

NAV sin løsning er totalt sett bedre for kunden da det er kostnadsfritt og enklere for medlemmet fordi NAV innehar all informasjon som danner grunnlaget for dagpengeutbetalingen.

For mer informasjon, klikk her.

LOfavør forskudd Lønnsgaranti hos SpareBank1.

Dersom bedriften du jobber i går konkurs, får du som medlem av et LO forbund lån til boliglånsrente i påvente av utbetaling fra lønnsgarantiordningen.

Ta kontakt med din lokale SpareBank 1 bank og gå inn på bankens hjemmeside, der kan du lese mer om LOfavør fordelene dine.

Sjekk linken.

LOfavør Reiseforsikring:

På grunn av svært stor pågang på telefon, oppfordrer vi alle til å lese følgende informasjon før du kontakter oss.

Klikk på linken under for er informasjon.

Ole-Henrik Olsen

Organisasjonsmedarbeider