Gi studenten et LOmedlemskap!

Foto: Kentaroo Tryman/NTB scanpix

Gi studenten et LOmedlemskap!

LO har over 20 000 studentmedlemmer. Potensialet for enda flere studentmedlemmer er stort! Vi vil derfor oppfordre alle tillitsvalgte og medlemmer om å gi et medlemskap til barn, barnebarn, nevø, niese eller andre familiemedlemmer som studerer. Det koster kun kr 250,- i halvåret. Gi et studentmedlemskap i gave i god tid før høstens studiestart!

LO tilbyr et studentmedlemskap som ivaretar både ønsket om et utdanningsrelatert fellesskap, og behovet for hjelp og veiledning i den jobben studenten har ved siden av studiene. Medlemskapet inkluderer også mange eksklusive fordeler som gratis innboforsikring og andre veldig gode fordeler.

Studentmedlem i LO kan være medlem i forbundet som organiserer studieretningen eller som organiserer sektoren studenten planlegger å jobbe innenfor. Det er enkelt og kostnadsfritt å bytte forbund senere.

Som student får medlemmet et faglig fellesskap med andre som går samme vei som. I jobb får studentmedlemmet trygghet, støtte og muligheten til å utdanne og utvikle seg videre.

LO skal starte opp studentforeninger ved studiesteder i hele Norge! Her vil studentmedlemmene få muligheten til å:

- Bli kjent med arbeidslivet og de mest spennende arbeidsplassene.
- Få kunnskap om rettigheter og plikter på jobb.
- Bygge et faglig og sosialt fellesskap, relevant for studietiden og arbeidslivet.
- Styrke jobbmulighetene med organisasjonserfaring på CVen.

LO har snart 1 million medlemmer. Mer enn 130.000 av disse er under 30 år. Ikke nøl med å rekruttere og inkludere enda flere unge inn i dette fellesskapet!

Her finner dere innmeldingsskjemaet: https://www.lo.no/hva-vi-gjor/lo-student/nytt-innmeldingsskjema-4/