Gave til Mental Helses hjelpetelefon

Mental Helse Hjelpetelefonen

Støtte til Mental Helse Hjelpetelfonen

Regionrådet vedtok i møte 3. april at LO Vestfold og Telemark støtter Mental Helses hjelpetelefon med kr 20 000.

Mental Helse sine landsdekkende svartjenester driftes fra lokaler i Skien i Telemark. Den første av svartjenestene, Hjelpetelefonen, ble startet i 1992. Siden da har våre veiledere besvart anrop døgnet rundt, hele året. I tillegg til telefontjenesten, finner du også svartjenestene Sidetmedord.no og Arbeidslivstelefonen 225 66 700 her.

Mental Helse Hjelpetelefonen er en lavterskel telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med. Vi kan også gi informasjon om hjelpe- og aktivitetstilbud. Du kan være anonym og vi har taushetsplikt.

Åpningstider i påsken:

Vår landsdekkende telefontjenesten 116 123 er døgnåpen og gratis å benytte også gjennom hele påsken.

Vår skrivetjeneste www.sidetmedord.no er en arena for de som ønsker å kunne skrive fremfor å ringe. Inne på sidetmedord.no finner du også Vennetjenesten, Forum og chatten.

Vår Chatt har nå utvidet åpningstid og kan benyttes kl. 08.00- kl. 23.00 hver dag også gjennom hele påsken.

Foreldresupport 116 123 tast 2. er også landsdekkende, gratis og døgnåpen også gjennom hele påsken.

Arbeidslivstelefonen på  225 66 700 stenger lørdag 4. april og åpner igjen for telefonsamtaler, chatt og e-post tirsdag 14. april

Irene

Regionleder