Bluesen avlyst

Festivalleder Jostein Forsberg og Little Steven deler ut bluesprisen til Dr. Bekken under åpningen av Bluesen 2019

Bluesfestivalen 2020 avlyst

For første gang i Bluesfestivalens lange historie blir årets festival avlyst. Sentrale myndighet har bestemt at alle festivaler fram til 1. september avlyses på grunn av Korona epidemien.

For første gang i blusens lange historie måtte man avlyse årets festival da nasjonale myndigheter forlenget forbudet mot store arrangementer fram til 1. september.

Vi som er engasjerte i festivalen og som sitter i LO sin egen arbeidsgruppe "Somliga går med trasiga skor" er skuffet over at man ikke kan gjennomføre årets festival. Men samtidig støtter vi beslutningen fullt ut for liv og helse må gå foran alt annet.

Det som er den største bakdelen ved avlysningen er at vi ikke kan samle inn penger til Norsk Folkehjelp sine solidaritetsprosjekter på vanlig måte. Her jobbes det med å finne noen kreative løsninger som gjør at vi fortsatt får samlet inn penger til det viktige arbeidet Norsk Folkehjelp driver i inn og utland. Dette vil vi informere mere om på et senere tidspunkt.

Nå får vi krysse fingre for at det blir festival i 2021 og håper at flere enn noen gang vil støtte opp om dette fantastiske tiltaket og den solidaritetsjobben som gjøres under festivalen.