Bli kjent med våre tillitsvalgte 14

Rune Mathiassen fra Fagforbundet.

-Store utfordringer løses kun i fellesskap.

I denne utfordrende tida er våre tillitsvalgte viktigere enn på lenge. I disse ukene blir vi nærmere kjent med noen av de tillitsvalgte som hver dag jobber for at medlemmene våre skal ha det bra på jobb. I dag blir vi kjent med Rune Mathiassen fra Fagforbundet.

Navn og alder: Rune Mathiassen, 43

Bosted: Tønsberg

Fritidsinteresser: Turer med familien, til fots, på sykkel, motorsykkel eller i bil. Blir noen timer i uka foran stereoanlegget, og foran pc-skjermen også. Musikk og spill er god avkobling. I disse tider får man ikke benyttet medlemskapet på treningssenteret, men er så heldig å ha en godt utstyrt kjeller.
For tiden er jeg styreleder i borettslaget også.

Arbeidsplass: Fagforbundet Vestfold og Telemark

Tillitsverv: Nestleder i Fagforbundet Vestfold og Telemark

Har du noen tanker om det å være tillitsvalgt generelt?

Å være tillitsvalgt er utviklende. Både som tillitsvalgt etter lov- og avtaleverk, og som tillitsvalgt etter vedtekter, blir man stadig utfordret på å se et større bilde. Et viktige verktøy som tillitsvalgt er å få i stand gode dialoger, og ha fokus på å finne løsninger som alle kan leve med.

Hvordan er det hos dere akkurat nå?

I Fagforbundet Vestfold og Telemark har vi en tett dialog med fagforeningene våre. Regionskontoret har de siste ukene kommet godt i gang med å bruke digitale møter, og nærmer seg også innflytting i nye kontorer i Porsgrunn.

Har du tips til positive aktiviteter i denne situasjonen?

Vi gjennomførte en quiz med familien på videomøte, det fungerte godt – hyggelig å se hverandre! Ellers oppfordrer jeg alle til å utforske nærmiljøet sitt. Jeg har blitt kjempegodt kjent i kommunen min, og omliggende kommuner. Uendelig mange flotte turområder å utforske.

Er det noen du vil gi en spesiell honnør til i disse tider?

Tusen takk til alle dere som bidrar i dugnaden, og følger de til enhver tid gjeldende råd og anbefalinger fra myndighetene. Tusen takk til alle dere som har holdt Norge i gang under krisa. #Hverdagshelter

Andre ting du gjerne vil dele med andre i LO-fellesskapet?

Denne pandemien viser at samhold nytter. Store utfordringer løses kun i fellesskap.

Les gjerne flere intervjuer i denne serien under Nyheter fra LO Vestfold og Telemark.