Nytt fra Gardermoen- november og desember

Flyplassdag november 2022

Nytt fra Gardermoen - november og desember

Da er jammen november også over, og førjulstiden er godt i gang. Høsten har inneholdt mye aktivitet på LO-senteret, både fra LO og fagforeningene, akkurat slik det skal være. Vi er også godt i gang med å planlegge våren 2023.

Landssamling for LOs luftfartsutvalg og luftfartskonferansen

Før luftfartskonferansen deltok vi på samling for LOs luftfartsutvalg for å presentere prosjektet på Gardermoen. Gode tilbakemeldinger på at LO er veldig synlig på Oslo lufthavn.På LOs luftfartskonferanse hadde bærekraftig luftfart som tema. Det var mange gode innledninger og debatter. Her kan du lese mer fra konferansen.

Forsvarlighetsbygging av arbeidstid

1. november var vi så heldige å få Elisabeth Goffeng fra Statens arbeidsmiljøinstitutt (STAMI) til å fortelle oss hva ulike arbeidstider kan gjøre med helsa vår, slik at vi kan ta hensyn til dette når vi planlegger turnuser på egen arbeidsplass. Det er allerede planlagt å gjenta temamøtet 15. mars 2023.

Flyplassdag 23.november

23. november var siste flyplassdag i 2022. Vi serverte julegrøt i kantinen i terminalen og utenfor Flyporten i sluddvær. Mest besøk var det innendørs, men mange mennesker innom utendørs også. Det er alltid hyggelig å snakke med så mange takknemlige ansatte, og de satte pris på julegrøt og hyggelige samtaler.

Veien til 1.million medlemmer

I slutten av november arrangerte vi i samarbeid med Agenda Rådgivning en samling med 8 superververe fra ulike forbund og fagforeninger. De delte av sine erfaringer med hva de gjør for å organisere flere arbeidstakere.

Julepatrulje

I uke 50 kan det hende du møter en gjeng med LO- nisser rundt omkring på flyplassen som ønsker god jul til alle som står på i julestria. Vi gleder oss til å møte alle sammen.

Uansett om man skal feire jul hjemme eller på jobb så ønsker vi alle en riktig god jul!