Vil du vite mer om handlingsrommet i EØS-avtalen?

Bildet viser EU-kommisjonens bygning ved Schumann.

Vil du vite mer om handlingsrommet i EØS-avtalen?

LO og Industri Energi sine Brusselkontorer arrangerer 16. januar 2020 seminar om handlingsrommet i EØS-avtalen. Seminaret gjennomføres i Brussel. Her kan du lese mer og melde deg på.

LO og Industri Energi sine Brusselkontorer inviterer med dette til fagseminar om handlingsrommet i EØS-avtalen. Handlingsrommet har lenge vært en del av den norske debatten om både hvordan EØS-avtalen fungerer og ikke minst hvordan vi som medlemmer av EØS-avtalen kan påvirke og handle innenfor rammen av EØS-medlemskapet. Se vedlagt program for seminaret.

Seminaret arrangeres i første etasje i Norway House, Rue Archimede 17, Brussel.

Tidspunkt er torsdag 16. januar 2020 fra kl. 14.30 til 16.30. Etter seminaret blir det servert noe lett å spise på og drikke.

Påmelding kan gjøres til robert.hansen@lo.no

Seminaret gjennomføres på norsk.

Program:

14.30 Åpning og velkommen, ved LO-sekretær Are Tomasgard

14.40 Handlingsrommet sett fra Brussel, ved Norges ambassadør til EU Rolf Einar Fife

14.50 Bruker vi handlingrommet i norsk politikk? Ved LO-advokat og PhD i konkurranserett Herdis Helle

15.10 Kort pause

15.20 Etter landsmøtet i Fellesforbundet - spiller handlingsrommet en rolle? Ved leder av samfunnspolitisk avdeling i Fellesforbundet Line Eldring

15.40 Hvordan må vi jobbe for å få mest ut av handlingsrommet? Ved leder av tankesmien Agenda Trygve Svensson

16.00 Diskusjon og spørsmål til innlederne

16.30 Tid for litt mingling og småprat