Bli med på Trondheim Pride!

Bli med på Trondheim Pride!

Kan du være deg selv på jobben?

Sist oppdatert:

For 11. gang deltar LOs familie- og likestillingspolitiske utvalg i Trøndelag som samarbeidspartner på Trondheim Pride 4. – 13. september, les mer.

På grunn av COVID-19 blir det i år en alternativ feiring med temaet "Skeiv der du er". I stedet for å samle hele Trondheims befolkning i midtbyen lørdag
12. september, vil vi gjerne feire at folk er skeive der de er!

Gjennom hele uke 37 vil utvalget ta bilder av medlemmer og tillitsvalgte med disse tekstene, og poste på sosiale medier:

- Skeiv, og meg selv på jobb #Pride
- Vær stolt av den DU er #Pride
- Jeg ønsker at du kan være deg selv på deg jobb #Pride
- Kan alle være seg selv på jobben din? #Pride

LOs familie- og likestillingspolitiske utvalg møtes på Folkets Hus
lørdag 12. september kl. 12.00. Vi tar med plakater, give-aways, T-skjorter og lager pop-up stands i Trondheim sentrum - har du lyst til å blir med, send en mail til trondelag@lo.no! NB! Smittevernhensyn blir ivaretatt.

LO ønsker et mer åpent og inkluderende arbeidsliv der LHBT-personer (lesbiske, homofile, bifile, transpersoner) kan være seg selv på jobben. Fortsatt er det nær 40 % av LHBT-personer som ikke tør å være åpen på jobb. Hvis du som LO-medlem blir utsatt for diskriminering eller trakassering, har fagforeningen plikt til å sørge for rettslig beskyttelse for deg. Som tillitsvalgt, arbeidsgiver, arbeidstaker eller venn har vi alle et ansvar for å  sørge for at menneskene rundt oss blir trygge på å være seg selv fullt og helt, og at de velger åpenhet uten frykt for å blir møtt med fordommer.

Enten du er skeiv eller bare ønsker å vise din støtte - ta kontakt slik at du kan bli med på et bilde som støtter saken!
Vi sees i Trondheim lørdag 12. september og på sosiale medier - følg med!

Happy Pride:)