Regionale koronatiltak

Regionale koronatiltak

Med rekordhøy arbeidsledighet kommer milliardtiltak for å hjelpe et kriserammet trøndersk næringsliv.

Sist oppdatert:

Trepartssamarbeid er lagt til grunn når Trøndelag fylkeskommune framskynder prosjekter for flere milliarder kroner for å hjelpe et kriserammet næringsliv. Tiltakspakken inneholder tiltak som fremskynder planlagte prosjekter innen fylkesveg, bygg, bredbånd og kollektivt. I tillegg vil kultursektoren få sine tilskudd til arrangementer som er planlagt til over sommeren.

Tiltakspakken inneholder også tiltak som skal gi kompetanseløft til arbeidsfolk i bedrifter som er spesielt rammet av den oppståtte situasjonen med pandemien.

- Vi er sikre på at Trøndelagspakken vil bidra til at flere lykkes og skaper jobber til noen av bedriftene som sliter. Det er viktig i en krevende og usikker tid, sa LOs regionleder Kristian Tangen under pressemøtet.

Trøndelagspakken ble framlagt av fylkesordfører med kommentarer fra LO Trøndelag og NHO Trøndelag torsdag 26. mars. Se pressemøtet her.

Flere kommuner utarbeider i disse dager lokaler tiltakspakker. Det arbeides med en fullstendig oversikt.

Tillitsvalgte oppfordres til å ta kontakt med LOs regionleder for flere innspill til tiltak for å hjelpe et kriserammet næringsliv.