LOs ungdomskonferanse i Trøndelag

LOs ungdomskonferanse i Trøndelag

Bli med når ungdomsutvalget inviterer til digital konferanse om situasjonen for unge i arbeidsmarkedet.

Sist oppdatert:

Påmelding her!

Koronakrisen har rammet det norske arbeidslivet hardt. Da Norge stengte ned 12. mars så vi den største arbeidsledigheten siden krigen. De økonomiske og sosiale konsekvensene ble enorme.

Selv om arbeidsledigheten har stabilisert seg er det fortsatt mange som står uten arbeid sammenlignet med tiden før krisen rammet landet. Særlig ungdom rammes hardt. Ikke bare står stadig flere ungdom og nyutdannede utenfor arbeidslivet. Men man er også bekymret for at unge i større grad finner seg i uryddige arbeidsvilkår på sin arbeidsplass som et resultat av større konkurranse og mer bruk av midlertidige stillinger og lave stillingsprosenter.

For å utforske denne problematikken og å se på hvordan koronakrisen har rammet unge arbeidstakere stiller blant annet Anne Hege Strand fra Fafo, Hanne Finnestrand førsteamunesis ved NTNU, og et panel bestående av unge arbeidstakere som sammen tar en prat om hvordan pandemien har påvirket deres hverdag og arbeidsplass. I tillegg blir det mulighet for å besøke blant annet LOs forbund og LOFavør på spennende digitale stands.

Med denne konferansen ønsker ungdomsutvalget å engasjere ungdom til å ta aktivt del i fagbevegelsen og å gi dem muligheten til å lære mer om hvordan de skal gjøre sine stemmer hørt.

LOs ungdomskonferanse i Trøndelag avholdes av ungdomsutvalget lørdag 7. november kl. 13:00 – 15:00.

For å melde deg på kan du trykke her!

Vel møtt!