LO-studentene

Styret i LO-studentene på NTNU: Bak fra venstre: Munir Jaber, Magnus Jentoft, Sean Hoeiland, Henrik Elman, Haider Qureshi og Kristaver Birkeland Johansen. Foran fra venstre: Isak Rathe Støre, Torkild Kahrs, Fredrik William Kveseth og Pia Fjelstad

LO-studentene

LOs første studentforening er etablert på NTNU!

For første gang har LO etablert egen studentforening. Det skjedde da LOs distriktskontor inviterte til møte ved NTNU i Trondheim der historiens første styre ble valgt. Til å lede studentforeningen ble Sean Høiland valgt som leder og Pia Fjelstad som nestleder.

LO-studentene er en satsing som skal bidra til økt aktivitet og større oppslutning om LOs forbund på studiestedet. Aktiviteter studentklubben skal ha ansvar for er slik som medlemsmøter, stå på stand og lignende. Satsingen har som mål å samle relevante forbund for hver institusjon som har studieretninger aktuelt for dem, til LO-studentene. Videre skal aktiviteten være av og for studentene. LOs ungdomssekretær skal bidra i koordineringer av arbeidet.

Det er ikke tilfeldig at dette skjedde først i Trondheim. Studentbyen har 40.000 studenter, og flere engasjerte studentmedlemmer i LOs forbund.