LO søker ungdomssekretær i Trøndelag

LO søker ungdomssekretær i Trøndelag

LO søker faglig ungdomssekretær i fast stilling med Trøndelag som arbeidsområde.

Sist oppdatert:

I Trøndelag trenger vi en ny faglig ungdomssekretær som skal jobbe for arbeidstakernes interesser og øke organisasjonsgraden. Stillingen inngår som en del av LOs regionkontor som består av seks ansatte og en lærling. Regionkontoret har kontorsted i Trondheim og Steinkjer.

Arbeidsoppgaver

LOs regionkontor driver faglig organisasjonsvirksomhet og samordner fagbevegelsens innsats i regionen. Ungdomssekretæren vil være en del av dette og ha særlig ansvar for planlegging, koordinering og gjennomføring av LOs fellesaktiviteter rettet mot unge arbeidstakere, blant annet LOs sommerpatrulje. Ungdomssekretæren vil drive oppsøkende arbeid rettet mot studenter, elever på videregående skoler og lærlinger. Den som ansettes skal bidra til et aktivt ungdomsarbeid og jobbe for å rekruttere unge medlemmer, få aktive unge tillitsvalgte og legge til rette for skolering av unge fagorganiserte. Ungdomssekretæren har en viktig rolle som sekretær og ansvarlig for ungdomsutvalget og vil samarbeide nært med LOs forbund og LOs lokalorganisasjoner. Det vil være noe kvelds- og helgearbeid samt en god del reiseaktivitet.

Kvalifikasjoner

Vi søker deg som er flink til å organisere og koordinere arrangementer og som kan jobbe systematisk med ungdomsarbeidet i Trøndelag sammen med den andre ungdomssekretæren i regionen. Den faglige ungdomssekretæren jobber mye utadrettet, så vi søker deg som har lett for å kommunisere med ungdom, vi trenger deg som har god skriftlig og muntlig formuleringsevne og som liker å holde presentasjoner. Det er en stor fordel med kjennskap til fagbevegelsen og LO sin organisasjon og at du har bakgrunn som tillitsvalgt og/eller har erfaring fra organisasjonsarbeid. Du må ha førerkort og disponere bil.

Personlige egenskaper

Vi søker deg som er systematisk, selvstendig og initiativrik og har gode samarbeidsevner.

Vi tilbyr

I LO får du spennende og viktige arbeidsoppgaver og god mulighet til å få et stort nettverk i regionen og blant ungdom i hele landet. Vi tilbyr gode muligheter for videreutdanning og kompetanseheving, fleksibel arbeidstidsordning, gode pensjons- forsikrings- og velferdsordninger. Stillingen lønnes etter landsoverenskomsten AAF/HK.

Søknadsfrist onsdag 29. januar 2020.

Søknad sendes via webcruiter

Kristian Tangen, regionleder i Trøndelag, tlf: 911 39 707