LO er tilstede ved studiestart!

Foto: Nina Hanssen, Frifagbevegelse

LO er tilstede ved studiestart!

Studiestart er godt i gang og sammen med forbundene har LO Trøndelag jevnlig smittevernsvennlige stands på NTNUs campuser.

Sist oppdatert:

Sammen med forbundene stilles det sterkt på NTNUs campuser i Trondheim. De siste ukene har LO Trøndelag og forbundene snakket med nye og gamle studenter og informert om muligheten for, og viktigheten av å organisere seg. Unge er særlig sårbare i tider med høy arbeidsledighet og LO Trøndelag frykter derfor at de nye tilskuddene til regionen vår blir utnyttet når de er ute og ser etter en deltidsjobb for å lette på studenttilværelsen. For å gi studentene en varm velkomst til Trøndelag fortsetter LO Trøndelag sammen med forbundene å stille opp på campusene hver uke frem til slutten av september i håp om å gi unge den informasjonen de trenger for å gå et trygt og godt arbeidsliv i møte.

Per dags dato er det i dialog med NORD universitet besluttet å ikke gjennomføre standaktiviteter på deres campus i forbindelse med studiestart. Det holdes jevnlig kontakt og LO Trøndelag håper på å snart kunne gi NORD-studentene en varm velkomst.

Mer om LO Trøndelags studentarbeid finner du HER!