Kan du være deg selv på jobben? Rett til å elske den jeg vil!

Kan du være deg selv på jobben? Rett til å elske den jeg vil!

For 10. gang deltar LOs familie- og likestillingspolitiske utvalg i Trøndelag på Trondheim Pride, som arrangeres 6. – 15. september!

Sist oppdatert:

For 10. gang deltar LOs familie- og likestillingspolitiske utvalg i Trøndelag på Trondheim Pride, som arrangeres 6. – 15. september, les mer her: https://www.trondheimpride.no/.

Lørdag 14. september går Pride-paraden gjennom Trondheim sentrum. LO vil ha et mer åpent og inkluderende arbeidsliv der LHBT-personer (lesbiske, homofile, bifile, transpersoner) kan være seg selv på jobben. Fortsatt er det nær 40 % av LHBT-personer som ikke tør å være åpen på jobb. Hvis du som medlem blir utsatt for diskriminering eller trakassering, har fagforeningen plikt til å sørge for rettslig beskyttelse for deg. Som tillitsvalgt, arbeidsgiver, arbeidstaker eller venn har vi alle et ansvar for å  sørge for at menneskene rundt oss blir trygge på å være seg selv fullt og helt, og at de velger åpenhet uten frykt for å blir møtt med fordommer.

LOs familie- og likestillingspolitiske utvalg deltar i paraden og med stand øverst i Munkegata i Trondheim lørdag 14. september – her ønsker vi mange deltakere med oss fra LOs forbund, foreninger, avdelinger, lokalorganisasjoner og utvalg!
Vi ønsker at fagforeningene tar med sine faner å går bak LO-banneret i paraden! LO er stolt samarbeidsparter av Trondheim Pride!

Paraden har oppstilling klokken 11.30 utenfor Trondheim Katedralskole og med avmarsj kl. 12.30. Paraden er det store høydepunktet i løpet av Trondheim Pride! Som en politisk markering og feiring av mangfoldet er paraden solidaritet med alle som ikke kan gå selv. Bli med og vis frem mangfoldet! Paraden avsluttes med paradeshow i øverste del av Munkegata, med musikk, appeller og god stemning! Vi skal dele ut regnbueflagg med LO-logo, sette på LO-tatoveringer, gi informasjon om LO, dele ut snacks og give aways og ha LO-quiz på standen.

De som ønsker å være med LO møter opp på LO-kontoret lørdag 14. september klokken 09:30, her får du informasjon, klær og flagg. Du inviteres også til gratis evalueringsmiddag på Graffi Grill Solsiden etter paraden!

For spørsmål og påmelding send epost til trondelag@lo.no eller telefon 92868973 så snart som mulig.

Nytt av året er at vi setter opp en LO-buss fra Steinkjer til Trondheim Pride lørdag 14. september kl. 10.00. Bussen har flere stoppesteder og er gratis, meld deg på til trondelag@lo.no.

Enten du er skeiv eller bare ønsker å vise din støtte; møt opp og bli med LOs familie- og likestillingspolitiske utvalg i Trøndelag på Trondheim Pride, vi ber deg videresende invitasjonen til dine kontakter! Les mer på nettsiden, lik og del på Facebook

Vi sees i Trondheim lørdag 14. september!