Bli med på LOs lærlingepatrulje

Bli med på LOs lærlingepatrulje

Bli med og bidra til å sikre lærlingenes rettigheter! I november arrangeres LOs lærlingepatrulje i Trøndelag.

Sist oppdatert:

I 2019 ble en lærlingepatrulje i regi av LO arrangert for første gang. Den gang besøkte LOs ungdomsutvalg nesten 900 lærlinger over hele landet og i år gjentar vi suksessen. Målet med patruljen er å snakke med lærlingene, finne ut hvordan de har det i læretida og dele informasjon om hvilke rettigheter og plikter de har. På den måten kan vi hjelpe lærlingene til å kunne få mest mulig ut av læretida og hverdagen de har det på læreplassen.

Gjennom å delta på LOs lærlingepatrulje 16. – 20. november vil du lære mye om lover og regler innenfor arbeid og utdanning, samtidig som du får muligheten til å bli kjent med andre flotte ungdommer i LO-felleskapet.

Helsemyndighetenes råd om smittevern vil bli fulgt, og LO tar selvfølgelig ansvar ovenfor deg og alle andre som skal delta på patruljen.

Har du lyst til å delta og bidra til at lærlingene i Norge får en litt bedre hverdag? Ta kontakt med ditt forbund. Dersom du har spørsmål, ta kontakt med LOs ungdomssekretær i Trøndelag på epost martin.morken@lo.no