LOs Sommerpatrulje i Telemark!

LOs Sommerpatrulje i Telemark 2019

Hva er LOs Sommerpatrulje? LOs sommerpatrulje er den største aksjonen LO har rettet mot ungdom. Hvert år rundt sommertider drar tillitsvalgte og engasjerte medlemmer fra LO ut på bedrifter og snakker med unge arbeidstakere for å høre om de har det greit i jobben og for å informere om plikter og rettigheter i arbeidslivet. Vi dekker hele fylket!

Når gjennomføres LOs Sommerpatrulje i Telemark?

I år gjennomfører vi LOs sommerpatrulje i uke 27.

Hvem kan være med?

Tillitsvalgte og medlemmer i LO. Så enkelt. Om du har vært med på dette før, vet du hva det går i. Er du helt ny, er det ikke noe problem. Vi skal ha et kurs 3.-4. juni der du får vite alt du ikke visste fra før. Kurset gjennomføres på Quality hotell Grand Farris i Larvik. Alle nye deltagere må gjennomføre kurset og det oppfordres at så mange som mulig blir med selv om man har vært med før. Gode ting kan ikke repeteres for ofte, og det er stadig noe nytt å lære! Reise og tapt arbeidsfortjeneste må dekkes av forbundet/fagforeningen, men kurset og mat spanderes av LO.  Du får lære om Arbeidsmiljøloven, hvordan gjennomføre et arbeidsplassbesøk og mye mer. Dessuten blir du kjent med andre som skal delta!

Koster det noe?

Nei. Under patruljen betaler du ingenting utav din egen lomme. I denne uken er det medlemmenes penger vi bruker, og det må vi huske på. Det blir mye jobbing, men også mye gøy! Det er forbundet/ foreningen som dekker evt. tapt arbeidsfortjeneste og reise for deg.

Lurer du på noe?

Ikke nøl med å ta kontakt med klubben, tillitsvalgt eller ungdomssekretær i Telemark, Li-Mei Berglid e-post: li-mei.berglid@lo.no  telefon: 45446405.

Påmeldinga er bindende og gjøres her:

Påmeldingsskjema

(Frist for påmelding er 20. mai hvis du skal delta på forkurset, og 16. juni hvis du har deltatt på Sommerpatruljen tidligere og ikke deltar på forkurset i år)