Tilbyr Førstehjemslån til unge LO-medlemmer med en av landets aller beste rentebetingelser

Sparebank 1 Østfold Akershus tilbyr Førstehjemslån til unge LO-medlemmer med en av landets aller beste rentebetingelser

LO og Sparebank 1 Østfold Akershus har felles mål om å løfte fram de unge. Nå har de lansert LOfavør Førstehjemslån med 2,25% rente for de under 34 år, som er blant de aller laveste boliglånsrentene i Norge.

Sist oppdatert:

Med tanke på at partene fra tidligere tilbyr en av markedets mest gunstige  BSU (boligsparing for ungdom) med hele 4,25 % rente, forstår vi at det er hold i målsettingene.

- Ja, vi vil være banken med de beste betingelsene for LOs medlemmer, bekrefter Terese Troy Prebensen, direktør for Personmarkedet i SpareBank 1 Østfold Akershus.

Boligmarkedet

Østfold, Akershus og Oslo har blant landets mest attraktive boligmarkeder, og mange unge sliter med å komme seg inn. Det ønsker LO og SpareBank 1 Østfold Akershus å gjøre noe med.

- Selv om mye av bankhverdagen blir digital, opplever vi at de unge førstegangskjøpere gjerne søker til det lokale bankkontoret når de skal kjøpe sin første bolig. Hos oss får de svar på alle spørsmål de måtte ha gjennom en personlig samtale, samt at vi kan lose dem fram til en avtale de kan leve godt med, sier Prebensen.

- Eksempelvis kan BSU konverteres til førstehjemslån når man har spart tilgjengelig egenkapital til å handle den første boligen.

Stor investering

Terese får bekreftende nikk fra Tone Ingesen, fungerende leder av LOs distriktskontor i Østfold:

- Å kjøpe bolig er for de fleste den største investeringen de gjør i løpet av livet. I tillegg til at sparebanken kan tilby svært gunstige renter, vet jeg at våre medlemmer blir ivaretatt på aller beste måte. Her får de økonomisk  rådgiving og personlig oppfølging. Og ikke minst er de tilgjengelige og kan svare på henvendelser fra 07.00 til 24.00 hver dag, året gjennom. Det er en stor trygghet for kundene.

Gjensidig tillit

At partene kan vise til et samarbeid gjennom 50 år, forteller om gjensidig tillit, og at de deler samme verdisyn.

- Både LO og SpareBank 1 Østfold Akershus er opptatt av lokal verdiskapning. Vi er der når våre kunder og medlemmer trenger oss, understreker de.

For mer informasjon, ta gjerne kontakt med  Tone Ingesen på tlf 905 03 024 og Terese Troy Prebensen på tlf  958 61 254.

LO Østfold lanserer nye og bedre betingelser på sine boliglånsprodukter, og kan nå tilby Førsehjemslån med et av landets aller beste rentebetingelser gjennom SpareBank 1 Østfold Akershus. – Vi er glade for det gode samarbeidet med banken, som kommer våre medlemmer til gode, sier  Tone Ingesen, fungerende leder av LOs distriktskontor i Østfold. Her flankert av Terese Troy Prebensen, direktør for Personmarkedet i SpareBank 1 Østfold Akershus (t.v) og Vigdis Rekdahl, bankens fagansvarlig for LOfavør.