Starter opp med "Ukas Tillitsvalgt" i tillitsvalgtåret

Starter opp med "Ukas Tillitsvalgt" i tillitsvalgtåret

I forbindelse med at det i år er tillitsvalgtes år så vil LOs distriktskontor i Østfold igjen starte opp med "Ukas Tillitsvalgt". Det er de tillitsvalgte som er ryggraden i fagbevegelsen og det er gjennom tillitsvalgte vi kommer i kontakt med medlemmene. LO-fellesskapet vil marker Tillitsvalgtåret og 2019 skal brukes til å øke statusen til de tillitsvalgte.

Sist oppdatert:

Det er de tillitsvalgte som forvalter Hovedavtalen og forhandler med ledelsen, som sørger for at tariffavtalene overholdes, som verver nye medlemmer og som hjelper medlemmene ute på arbeidsplassene.

At disse oppgavene blir ivaretatt på en skikkelig måte er avgjørende for medlemmene. Nettopp derfor skal Tillitsvalgtåret benyttes til å verdsette tillitsvalgtes uvurderlige innsats.

Som et av flere tiltak i kampanjeåret kommer vi til å ha korte intervjuer med tillitsvalgte rundt om i Østfold. En gang i uken og i forbindelse med vårt nyhetsbrev som sendes ut hver tirsdag kl. 14.00 vil vi publisere et intervju med «ukens tillitsvalgte» på vår hjemmeside og i sosiale medier. I tillegg til dette kommer vi også til å publisere et litt lengere intervju med en tillitsvalgt på slutten av hver måned.

Send oss gjerne tips om tillitsvalgte på e-post: ostfold@lo.no