Velkommen til fag- og yrkesopplæringskonferanse

NHO, LO og Viken fylkeskommune inviterer til konferanse om ambisjoner og planer for yrkesopplæringen i det nye fylket. Konferansen avholdes på Quality Hotell Grand Kongsberg, onsdag 27. november kl. 11.00 - 16.00.

Sist oppdatert:

1. januar 2020 slås Buskerud, Østfold og Akershus sammen til et fylke. NHO, LO og Viken fylkeskommune inviterer til konferanse om ambisjoner og planer for yrkesopplæringen i det nye fylket.

Hvordan skaffer vi nok lærlinger til bedriftene og plasser til de elevene som ønsker det? Utdanner vi riktig for å møte arbeids- og næringslivets behov for arbeidskraft? Hvordan sikrer vi at flere fullfører og får fagbrev? Hvordan kan vi sammen jobbe for å øke søkningen til yrkesfag?

Viken vil omkranse Oslo, som er et viktig arbeidsmarked for mange i Viken. Hvordan sørger vi for et godt samarbeid om fag- og yrkesopplæringen mellom Viken og Oslo?

Vi inviterer tillitsvalgte, bedrifter, medlemmer av yrkesopplærings- og prøvenemndene, politikere og andre som har interesse av temaet.
Konferansen vil være todelt. Vi ønsker først å høre fra de nyvalgte politikere hvilke visjoner, ambisjoner og planer de har for satsingen på yrkesfag i Viken. I del to vil vi få presentert noen gode eksempler på samarbeid mellom skole og næringsliv, og invitere til en workshop hvor deltakerne gir tilbakemelding til beslutningstagerne.

Påmelding gjøres HER