LOs ledelse med tettpakket program på spennende arbeidsplassbesøk i Østfold 5. og 6. september.

LOs nestleder Roger H. Heimli er klar for Østfoldturne

LOs ledelse med tettpakket program og spennende arbeidsplassbesøk i Østfold 5. og 6. september.

LOs ledelse ved nestleder Roger H. Heimli besøker viktige arbeidsplasser i Fredrikstad, Sarpsborg og Halden torsdag og fredag.

LO nestleder Roger Heimli vil starte sitt Østfoldbesøk allerede kl. 05.30 torsdag med å arrangere portaksjon ved Stabburet på Råbekken. Her vil han hilse på medlemmer, ønske de en fin dag og minne om viktigheten av å bruke stemmeretten ved kommune- og fylkestingsvalget.

Kl. 08.00 blir det en kort visitt hos LO i Fredrikstad, før han blir med Fagforbundet Fredrikstad på arbeidsplassbesøk på NAV Fredrikstad kl. 08.30. Han skal videre på arbeidsplassbesøk på Helsehuset Friskliv og Mestring kl. 10.00 før han vil ha et møte hos Fagforbundet Fredrikstad kl. 11.00 med et medlem som har fått store problemer som følge av Regjeringens endringer i AAP-reglene. Her vil han også møte bystyrerepresentant Victor Kristiansen som samme kveld vil fremme en interpellasjon i Bystyret om «AAP ordningen og konsekvenser for brukere og Fredrikstad Kommune». Stortingsrepresentant og medlem i Helse og sosialkomiteen Elise Bjørnebekk-Waagen vil også delta på dette møtet, samt på arbeidsplassbesøkene.

Kl. 12.00 besøker Roger Cafe Hanco der han vil spise lunsj og snakke med elever/ungdommer og lærere om bl.a. Fritt skolevalg kontra elevenes rett til å gå på nærskolen.

Kl. 14.00 er det arbeidsplassbesøk på Fredrikstad FASVO

Kl. 18.00 vil Roger delta på LO i Sarpsborg sin standsaksjon ved Sparta Amfi der han bl.a. vil dele ut popcorn, kjærlighet og oppfordre alle til å bruke stemmeretten. Han vil også overvære hockeykampen mellom Sparta og Vålerenga som starter kl. 18.30.

Fredag starter Roger kl. 06.30 med portaksjon ved personalinngangen på Sykehuset Østfold Kalnes, der ansatte skal ønskes en god dag med en hyggelig overraskelse, dette sammen med Fagforbundet Sykehuset.

Kl. 08.30 blir det frokost med LO i Sarpsborg på Fellesforbundets distriktskontor i Østfold og Kl. 09.45 er det arbeidsplassbesøk på Haugvoll sykehjem med Fagforbundet og LO Sarpsborg.

Kl. 11.00 deltar Roger på Møte med Smart Innovation Norway AS (SIN) og NCE (Norwegian Center og Expertise) som vil informere om en klynge de ønsker å starte om Anvendbar (og Ansvarlig) Anvendt AI («Artificial Intelligence» eller «Kunstig Intelligens» på norsk).

Kl. 13.00 vil Roger møte Toppkandidatene til Arbeiderpartiet i Viken på Borg Videregående skole der de også vil møte elever og lærere for å diskutere Fritt skolevalg kontra elevenes rett til å gå på nærskolen

Pressen inviteres til å overvære deler av besøkene!

Kontaktperson: Ulf Lervik tlf: 90160379