LO sikret SEVEN-premiere på Arendalsuka

LO sikret SEVEN-premiere på Arendalsuka

Dette var en sterk forestilling om syv kvinners gripende historier som gir lærdom og fremtidstro. Dette var en stor opplevelse så tusen takk for den jobben dere har gjort og gjør, sa LO Sekretær Kristin Sæther.

Med støtte fra LO og fantastisk jobb av de syv aktørene som leser hver sin historie, samt regissør Karl-Erik Solgård og leder i Halden Frivillighetssentral Wenche Erichsen ble endelig SEVEN satt opp med to forestillinger på Arendalsuka.

-Vi er stolte av å få bidra til dette sa LO sekretær Kristin Sæther som også syntes det var naturlig for LO å støtte dette. LO er Norges største arbeidstagerorganisasjon. Nesten en million medlemmer er organisert i våre 25 fagforbund, og 50% er kvinner. Et sterkt samfunnsengasjement og internasjonal solidaritet med arbeidstagere i alle land som kjemper for økonomisk og sosial rettferdighet har alltid vært et fundament i vår organisasjon. Fred, demokratiske rettigheter, likestilling, rettferdig fordeling og sterke organisasjoner med bred folkelig deltagelse er forutsetning for bærekraftige samfunn og for utvikling. Dette er også viktige mål for LOs internasjonale solidaritetsarbeid, sa Kristin som mener SEVEN belyser de samfunnsmessige og internasjonale utfordringene på en sterk og fabelaktig måte. Dette bidrar til engasjement for menneskers rettigheter og det var derfor naturlig for oss i LO å støtte denne oppsetningen slik at SEVEN fikk plass her på Arendalsuka.

Så kjære Guro Skottene, Anne-Kari Holm, Ane Sofie Tømmerås, Camilla Eidsvold, Hanne Luthen, Tonje Kolle og Camilla Bjørge. Tusen takk for en sterk, gripende og lærerik forestilling, samt en stor opplevelse. Og tusen takk for at dere engasjerer dere og stiller opp for å få dette til. Jeg vet at det også står flere ildsjeler bak for å få dette til så jeg vil også gi en stor takk til primus motor og leder for Halden frivillighetssentral Wenche Erichsen og Karl Erik Solgård som har stått for regien, sa Kristin Sæther som også delte ut gaver til aktørene.

Jeg vil både gratulere dere og takke dere for det sa Kristin Sæther som også delte ut en liten gave i form av en solidaritetsskål fra LO, til aktørene.